Video: Så ersätter iPad Pro datorn nu då?

Kan A12Z Bionic i iPad Pro 12.9" jämföras med en M1 Mac? Eller är de med en Intel jämförelse i snabbhet, om ni förstår vad jag menar.

Det skulle jag inte säga, sedan skiljer ju användarmönstret från person till person. Jag kan göra allt jag behöver på min iPad Pro, allt från mer avancerad foto redigering till annat.

Det där handlar nog mer om att du inte är så bra på att anpassa dig :slight_smile:

Man ser möjligheter istället för att svära och ramla tillbaka till muskelminnet i macOS. Vill man så kan man, gäller bara att ta sig över tröskeln…som är olika hög för olika personer :smiley:

Igen, det handlar med all säkerhet om vana i nästan alla fall :slight_smile:

Oavsett, man ska ju använda det man är bekväm med men inte ge upp innan man har försökt ordentligt :slight_smile:

2 gillningar

När tror du de blir helskärm till monitor?

Har du förslag på hur jag skulle kunna anpassa mig så det blir möjligt att byta file-extension på filer? Låter enkelt, men jag har inte lyckats.

T.ex. filnamn.txt vill jag byta till filnamn.doc, när jag gör det med Filer eller Filebrowser så blir det filnamn.doc.txt

Jo, visst är det så. I mitt fall provade jag i 3-4 månaders tid att köra iPad only. Och jag har definitivt inte gett upp! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Men Finder är så oerhört mycket smidigare och effektivare än Filer - visst, det absolut mesta går att göra men det tar säkerligen dubbelt så lång tid eller har ett extra moment. Har svårt att tro att någon kan tycka Filer är bättre än Finder…? (Nu har jag nästan glömt bort min frustration och exakt vad jag störde mig på, men kan säkerligen dra mig till minnes om det behövs…)

Vi kan väl i alla fall hoppas på betydligt utökad Filer i iPadOS 15! Och jag vidhåller att hårdvarumässig är iPad Pro med Magic Keyboard perfekt!

Använder fortsatt iPad väldigt mycket, men inte längre som ersättning för datorn. Det händer (ofta) att jag har den som komplement men ska jag sitta minst någon timme väljer jag alltid datorn.

Kör f.ö. titt som tätt sidecar om jag bara har tillgång till dator och iPad vilket ju ger en väldigt tillräcklig arbetsplats.

1 gillning

Det är nog en blandning av det och att mycket av det jag gör inte går att göra på en iPad fullt ut. Många program som inte finns etc och det finns inte heller några bra iPad-appar som skulle kunna användas istället.

FE File Explorer.

Likadant verkar det funka i FileBrowser.

Det risken finns men på det stora hela så går det mesta att lösa.

Det fungerar inte alls för mig här på filer som ligger i iCloud. Provat FE File Explorer nu också, den startar så väljer jag FE File Explorer (iCloud) och då skickas jag in i en mapp där jag får välja Files App och sen blir det Files (Filer) gränssnitt som tar över och med blir det Apples stympade filhantering som bestämmer att extension inte får ändras.

Jag får filer från en hårdvaruleverantör som har namn som 73592737.A05 (siffrorna är versionsnummer) och dess behöver jag byta namn på till BOOT.BIN och kopiera över till USB-sticka som jag sedan stoppar i en maskin som startar upp på denna fil. Detta kan jag behöva göra flera gånger om dagen, så det vore ju bra om det gick att göra snabbt och enkelt. Så länge detta inte går kan jag inte helt byta till iPad.

Det är ungefär samma processorer.

1 gillning