Video: Så ersätter iPad Pro datorn nu då?

Från sajten:

iPadOS medger nu att vi använder mus sedan tidigare tangentbord – är denna magiska kombo framtiden för iPad Pro och är datorerna historia?

Låt oss göra en hands on och ta reda på det hela!

Tangentbordet i videon heter Brydge 12.9 Pro 12,9 – se aktuella priser på Prisjakt.

2 gillningar

Det är videor som denna som gör att man fortsätter som patreon.

1 gillning

Intressant! :+1:

Jag skaffade iPad Pro, Apple Pen och Magic Keyboard häromdagen. Har visserligen bara börjat men känner också en stor entusiasm. Ska testa med Magic Mouse 2 i helgen för att känna skillnad mot trackpad…

1 gillning

Har alltid upplevt Magic Mouse (2) lite seg i Mac OS, Kör nu logitech med options för massa smidiga gestures i Mac OS. Det tar Mac OS till nästa nivå. Men Magic Mouse 2 känns betydligt bättre med iPad OS. Sjukt mjukt med 120hz också. Så fick använding av den när jag köpte padda :hugs:

1 gillning

Känns väl inte riktigt som att videon besvarade frågan om den ersätter en dator? Den verkar ju brutal och prestandan är väl flera nivåer högre än vad man kanske behöver så där är det ju inget tvivel.

Men för mig avgör dock hur bra den hanterar det jag gör på min dator. Skulle vilja se hur bildhantering från externa medier fungerar, filsystemet med att flytta filer och säkerhetskopiera filer, Office-programmen. Har fortfarande inte fått klart för mig tex hur begränsat Excel är jämfört med på en PC. Är Chrome en fullskalig ersättare till PC-Chrome eller är den nedbantad och bygger på Safari?

iPad OS är idag fort ingen ersättare av Mac OS tyvärr. Men tror det kan ersätta Mac OS över tid.

Mitt mål var att kunna ersätta datorn helt men det går tyvärr inte idag för mitt dagliga arbete.

Kanske nästa iPad OS kan gör det. Men då gäller det att de flesta program finns till iPad OS. Från Safari med webb/dev meny till bättre ”finder” och multitasking.

iPad OS är på god väg dit tror jag. Kolla iOS innan det blev iPad OS. Hoppas på snabb utveckling framåt. Skulle vara så oerhört trevligt allt kunna göra allts som går att göra i Mac OS på en Padda.

1 gillning

Tror problemet många av er har är att ni vill jobba på samma sätt som i macOS/Windows. Finns ingen mening med ytterligare ett operativsystem där man gör allt på samma sätt som tidigare.

1 gillning

Ja tror att när de kommer att man kan välja användare / vid uppstart , så kommer den att ersätta betydligt mera nyköpta ”datorer” :man_shrugging:t2:, hoppas de kommer snart !!

Det är en filosofisk fråga - för det är ju nämligen helt och hållet upp till en själv.

Men det du skriver - fullfjädrad Excel etc så tror jag aldrig iOS kommer dit. Inte heller med Chrome. Då är ju Surface rätt väg snarare

3 gillningar

Skaffade Brydge 12,9 för 14 dagar sedan. Tyckte inte om den. Dessutom fick jag fel bakstycke ( för 2018) trots att dom lovade 2020. Gillade inte Nordiska layouten för ÅÄÖ. Väldigt tung också. Tänkte sedan att jag ville ha styrplatta också. Det visste dom inte när den skulle komma (förSverige) Returnerade - inga problem. Har nu beställt ”originalet” från Apple. Kommer denna vecka. Skall bli intressant.

Vad är det för mus du använder?

Apples original-mus!

Trodde faktiskt att det var typ en gammal mus som verkar inte funka optimalt.

Hur menar du?

Den skramlar lite.

Nej det gör den inte :slight_smile:

Det hörs väldigt från filmen. Det beror nog på att du inte har musmatta.

Japp :slight_smile:

1 gillning

Prisa gud, här kommer ska… Safari Merge All tips. (som på Mac OS)

Fönsterhanteringen att annars dra tillbaka en tab/fönster har lite att önska som sagts på iPad.

bild

Nu har jag kört ett tag med nya Magic Pro. Börjar tycka om det - när man hittat och justerat en del inställningar.
Ofta använder jag det som stöd även när jag kör bara iPad- i knät tex.

1 gillning