Viaplay höjer priset på underhållning – dyrast i Sverige

Från sajten:
image

Förra månaden så höjdes månadskostnaden för det stora sportpaketet hos ett krisande Viaplay och nu är det dags för underhållningen.

Film & Serier-abonnemanget kommer att höjas från 149 kronor till 169 kronor i månaden. Det här börjar gälla redan i mars går det att läsa i Viaplays mail som skickats ut till prenumeranter. Om du har hunnit binda upp dig för 149 kronor i sex månader så kommer du att behålla det priset. Viaplay höjde priset för Film & Serier för nästan exakt ett år sedan med 20 kronor även den gången.

Med en månadskostnad på 169 kronor i månaden så cementerar Viaplay sin plats som den dyraste streamingtjänsten i Sverige – samtliga konkurrenter erbjuder ett billigare abonnemang. Som Moviezine skriver så lovar Viaplay ”högkvalitativ underhållning” med den höjda kostnaden men har endast en ny realityserie med Gunilla Persson och en enda egenproducerad svensk dramaserie som väntar tittarna.

Hyfsat nöjd man kan vara då att man lyckades teckna Viaplay Total för 249kr/mån till september 2025. :blush:

1 gillning

Jag är nöjd att jag aldrig haft Viaplay överhuvudtaget. :sweat_smile::joy:

4 gillningar

Rena lottovinsten!
Tråkigt att det lär kosta 1299 kronor i månaden när det löpt ut bara :sweat_smile:
Fast Viaplay kanske inte ens finns kvar då om de inte vänder på trenden.

Ja, för vem vill inte sponsra högerextrema Vincent Bolloré som tillsammans med PPF nu styr Viaplay. Båda dessutom i nära relation med Putin och Ryssland.

1 gillning

Har det i mitt Telenor abonnemang, hade inte köpt det separat. De dör nog av sig själva.

3 gillningar

Får man verkligen hoppas.

Undrar hur många som lägger detta på en tjänst?

Jag tror dock inte att Viaplay går i graven. Hittills har ju deras räddningspaket gått igenom och dom nya ägarna verkar ju villiga att rädda dom.

De sa de om Teknik magasinet också. Feltänk slutar med konkurs. :joy::joy:

1049kr/mån vore väl en lämplig prislapp. Premier League måste ju betalas.

Det är ju en helt annan business.

Visserligen men att bara pumpa in pengar i ett sjunkande skepp räcker ju inte man måste ju samtidigt göra det attraktivt för kunden.

Rimmar ju iofs dåligt sett till deras ageranden med öst.

Det har jag ingen koll på, tänker mer generellt. Pumpa in pengar för det kommer in för lite, höj priserna och kunden får inget mer för pengarna känns spontant som fel väg att gå.

2 gillningar

I Viaplays fall kommer det aldrig fungera då kostnaderna man dragit på sig är så astronomiska så att det inte finns ett uns av möjlighet att klara sig med bara betalande kunder. Framförallt inte genom att höja priserna.

1 gillning

Sport är ju överprisat i de flesta sammanhang, så det är väl där det behöver ske en förändring. Beloppen på spelare t e x är ju helt orimliga vilket gör att allting fördyras då cashen ska in.

1 gillning

Med tanke på hur kasst United spelar, så borde nästan jag och @xms67 få betalt av Viaplay för att kolla Unitedmatcher :man_shrugging:

Jag har ju som sagt en bra deal för 249 spänn i månaden för Viaplay, men skulle jag betala det nya standardpriset skulle Viaplay vara uppsagt nu för min del. 700 spänn i månan för att kolla på PL, F1 och Indy är inte värt det för mig.

1 gillning

Visst har Viaplay sagt att dom ska fokusera på sport och inte underhållning framgent? Tror fortfarande det är tufft med sporträttigheter för en så liten marknad som Sverige och när fler och fler stora sporter erbjuder egna kanaler/nätverk som håller extremt hög kvalitet.

Det är möjligt, för mig har Viaplay varit givet just på grund av sporten, då de haft F1, Indy och PL hur länge som helst. De är typ de enda sporter jag kollar på. Däremot har jag hittat en del bra serier på Viaplay på sistone.