Viaplay avslutar avtal för trogna kunder

ah… för det priset går jag på puben och får 2 bira medans man tittar

1 gillning

Eftersom jag i praktiken har tappat intresset för PL och CL så är det bara F1 jag är intresserad av i sportväg på Viaplay och det kan de glömma att jag betalar 450:- per månad för.

Blir att gå över till F1 TV Pro. Synd bara att man missar de svenska kommentatorerna

1 gillning

Skickade precis detta till deras kundtjänst på Messenger

5 gillningar

Forumet tillåter mig inte att skriva “GE ER INTE !!!” utan säger bara “Inlägg verkar oklart, är det en ofullständig mening?” och skickar sedan tillbaka en till edit-rutan…

Hur kan ni ha fått till ett avtal som de inte har rätt att ändra priset på? Låter ju lite för bra för att vara sant. :slight_smile:

Det var Viaplay som klantade sig med första avtalet när de drog igång tjänsten.

Det ska bli spännade att se var det slutar, jag har också abonnemanget Viaplay total för 199:-.
Jag har varit med ända sen det var en beta för snart tio år sen.
Om inget ändras efter Viaplays mail så säger jag upp det till sommaren.

1 gillning

Dart, curling, snooker och liknande är ju mycket roligare och kolla på en några som sparkar på en boll. :sunglasses:

1 gillning

Ja, Viaplay kanske kan bli nya Eurosport framöver om de tappar några rättigheter till och ersätter dem med bowls, snooker, sumobrottning och cricket.

Eurosport kollar man bara på 3 veckor om året. 🚴🏻‍♂️

Hade också 199kr i månaden för men avslutade det när jag flyttade.
Fattar att de vill få bort kunder från det abonnemanget då det är galet billigt…

IPTV kör jag nu istället, 230kr för ett år med alla kanaler. Är lite svajigt ibland, men det är iof Viaplay, Cmore osv också.

1 gillning


1 gillning

De kommer inte att ge sig med tjat till kundtjänst. Enda sättet är om några går in och tar till jurister om avtalsbrott. Hursomhelst, tror jag att Viaplay förlorar mer än de tjänar på detta tilltag. För många är nog i den sitsen att 199 var rätt ok att betala för sitt strötittande. Medan man får ha ett jäkla stort intresse för att betala 449 i månaden för det. Typ en viss liga i fotboll eller motorsport etc. Då är det inte värt längre.

Jag tros tt de som att inte kommer att ge sig, du har fått samma svar som jag och många andra. De struntar i om det står Viaplay total hos oss och de själva har sagt att det är det vi har.

Jag säger inte upp abonnemanget, det får självdö. Det kanske händer något positivt att vi får ha kvar det i slutändan,. Men jag tvivlar starkt på det.

PS, värst vad många som sitter med 199 abonnemang. Läser man på twitter och forum så är det fler än en liten skara.:slight_smile:

1 gillning

Igen, ge er inte. Det finns garanterat jurister som skulle ta detta Pro Bono mot dem om det var ett större antal.

F1 TV Pro är riktigt bra tycker jag och man får ju även många dokumentärer, info filmer samt hela arkivet med gamla race. Deras kommentatorer är inte fy skam heller. 2019 var det lite strul men 2020 stabil och bra :slightly_smiling_face:

Ingen vidare upplevelse vid livesändningar enligt min erfarenhet, strular ofta. Men arkivet är nice.

Är det fortfarande Eje Elgh som kommenterar? :slight_smile:

Btw :

Sagt av någon som inte känner till paddel.

1 gillning

Om du syftade på mig så finns absolut noll intresse för F1, säger dock inget om dem som gillar det. För mig är det bara trams och har inget med sport att göra, så när som den påfrestning och skicklighet just förarna hanterar.

Sagt av en som följde F1 för många år sedan, på Häkkinens tid.

Tänkte på James.