Viaplay avslutar avtal för trogna kunder

Fick mail idag att Viaplay tar bort sportpaket för 199 kronor och att jag således inte får billigt viaplay längre.
Kruxet är att jag har Viaply total för 199 kr och haft så i många år. Då Viaplay dabbade sig i sina avtal så de kan inte höja priset. tills vi väljer att säga upp det…
Så nu försöker de med detta.
Kundtjänst säger som vanligt goddag yxskaft.
Jag säger, jag har Viaplay total!!! hon säger ja men ditt abonnemang försvinner som heter Viaplay sport. sen sgär jag igen jag har TOTAL… sen säger hon ja men du har sport och film…
Jag säger att jag har total, och att jag har mail där de säger att mitt abonnemang byter namn till total och att jg behåller mina 199 i månaden tills jag säger upp det eller att tjänsten försvinner… tjänsten försvinner inte… Ja ursprugnstjäsnten som jag haft har bytt namn… osv…
Inte för att man bör vara bitter att man fått bara betala 199 i många år, nån gång tar det roliga slut. Var minst en som sitter i samma sits som jag som tjafsade om och har mailbevis om vad vårt abonnemang heter som fick prata med nån senior person till slut och behålla att abonnemang…
får se om jag orkar tjafsa en massa eller bara skiter i att…
Nu ör jag dock inte “riktigt sur” som tråden heter. mest lite irriterad över det. :slight_smile:

3 gillningar

Fick veta att ni inte är så många kvar med det priset när jag besökte Viaplay för ett antal år sedan. Gissar att de byter teknisk plattform och att de vill slippa få med ett fåtal kunder som sitter med ett abonnemang som inte finns längre.

Ge dig inte!

1 gillning

Viaplay hade tidigare ett forum där sura kunder kunde vädra sina åsikter. De bjöd in oss som var mest högljudda till Ringvägen, lyssnade på oss, gav oss presenter och berättade att de kommer stänga ner forumet.

2 gillningar

På den tiden var det så illa att jag hade lärt mig vilka tider man skulle ringa supporten för att få prata med rätt person. :flushed: Svarade någon annan la jag på och ringde upp supporten igen tills rätt person svarade.

1 gillning

Sitter i samma sits. Hade missat dagens Mail från viaplay.
Jag tänkte inte ge mig.
Detta fick jag 2016 från dem

1 gillning

Om man bortser från sporten som inte intresserar mig alls så är väl Viaplay en av de sämre streaming tjänsterna om man ser till film & serie utbudet. Jag själv har bara haft 2 månaders gratis abonnemang vilket är lagom en period om året för att hinna med att se det som är sebart.

1 gillning

Jag som trodde att du satt och betalade 449 kr/månad för att se på dart. :dart:

1 gillning

Säg till hur det går. Var en artikel i Expressen igår om det. För säger Viaplay att man gör det flöt att det är rättvist.
Jag har samma mail jag med

Håller väl med. Ointressant med fotboll och annan sport förutom F1. Serier o film. Tja inget särskilt. Idag borde man kunna välja ett smörgåsbord av det man vill se. Typ jag vill se F1. Vill inte betala för hockey o fotboll eller serier.
Får gå över till F1s egna tjänst istället. Och streama allt därifrån istället

Härligt att de hittar på siffror. De hade ungefär samma utbud 2013 (och man kunde se alla matcher i Premier League då).

På senare år har de tappat bland annat Hockeyallsvenskan och La Liga och till hösten tappar de Champions League.

Men att ersätta med dart kanske gör det till en premiumprodukt?

2 gillningar

Dart är faktiskt underskattat. Asfulla, utklädda britter i publiken.
Sen vann denna stjärnan vm sist haha
Image

3 gillningar

Det finns ingen tjänst så man bara ser tex PL och CL?. Vi har viasat satellit och kan betala per match.
även bE från marknätet har dem funktionen, men kommentatorerna där är på arabiska…

I höst kommer det vara så att Champions League finns i dyrt sportpaket hos C More, Premier League i dyrt sportpaket hos Viaplay och vill man även ha FA-cupen och Europa League är det sportpaket hos Discovery+ som gäller.

Separata matcher, i de fall de erbjuds, brukar bara vara värt priset om man tittar på väldigt lite fotboll (1-2 matcher per månad).

Viaplay total har de ju kvar. Det är det vi gamla fått 2016, inte något sport-special.

1 gillning

Precis men kundtjänst jag chattade med fattar inte det… Och igår pallade jag verkligen inte tjafsa med en imbecill.
Nåja, det veka vara en shitstorm på Twitter både för svenskar och danskar. Får väl se om de backar även denna gång.
En jurist borde titta på det för det är fortfarande avtalsbrott de håller på med. för pakettet vi “har” läggs inte ner utan finns kvar. Att vi en gång hade ett abonnemang som hette nåt annat som de sedan döpt om och migrerat oss till, det har noll betydelse i sammanhanget.

Ja, men tror dessvärre att de alltid har haft rätt att säga upp avtalet. Det var höja priset de inte fick göra.

Ni får leta fram ett gammalt avtal och se vad det står.

vi betalar 29aed per match. eftersom jag så sällan är hemma känns det inte som ett alternativ att köra på annat än enstaka matcher

Detta svarade de mig i samband med höjningen 2016

2 gillningar

Brukar kosta 149 kr för en ligamatch.

1 gillning