Vi som tagit vaccinet

Gillar man då Frasier eller inte :slightly_smiling_face:

Jo men visst.
Frasier är väl en av de serier jag gillade mer. Annars blir jag alltid så upprörd när jag ser psykologer på tv. Alltid felporträtterade. Närmst sanningen kommer ändå norska Dag

2 gillningar

När du pratar arbete är det avlönat eller terapiarbete vi snackar nu :joy:

Avlönade gruppbehandling gällande svår OCD, GAD med samsjuklighet och individuella bedömingar av mer komplexa psykiatriska diagnoser.
Något ska man göra när man är senior inom fältet.

7 gillningar

Shit, det där e respekt alltså. Måste vara en svår grupp att hantera. Träffat på många olika diagnoser under tiden som kriminalvårdare, vissa är svårare att hantera än andra.

4 gillningar

Ja det är om inte annat mycket intressanta grupper. Behandlingsmässigt har vi ju kommit ljusår från var vi var bara för 10-15 år sedan.

3 gillningar

En fantastisk serie!

Jag fullkomligt älskar Frasier och plöjer den nu för 10e gången på Viaplay :slightly_smiling_face:

1 gillning

När det gäller OCD så misstänker jag att du kan dra igång en grupp här på teknikveckan :sweat_smile:

Intressant att det hänt så mycket behandlingsmässigt på 10-15 år :+1:

1 gillning

Hur gör vi med TAN med samsjuklighet ?

Över mitt huvud

Jag har fått två doser av modernas, första gången fick jag bara väldigt ont i armen, andra gången blev jag sjuk med likande symtom Som Thor beskrev, men kände mig helt återställd dag 2.

Säkerligen, men det är ju den där lilla lilla detaljen med att det ska innebära psykiskt lidande för en själv för att det ska räknas.

Var har du hört det?

Kan ha missuppfattat kanske.

Media och tidningarna spär på rädslan om man är rädd för sprutor med att ständigt visa otäcka bilder med stora nålar rakt in i armen. En del vaccin har inte så stor nål. Hur är det med coronasprutan? Var det verkligen så här stor nål när ni tog vaccinet?

Normala kanyler för intramuskulära injektioner är 0,6 mm, dessa har blå färgmarkering på fästet. Vilken färg är det på bilderna du ser med stora nålar?

Jag gillar inte att ta sprutor, men den här sprutan kändes nästan ingenting alls

1 gillning

Det är varenda dag på nyhetsrapportering att dom visar sådana värsting bilder. Googla på corona sprutan /bilder så kan man få en förhandsvisning på det…

En tunn och fin blå från SVT.

Sådana använder jag i låret när jag tar mina läkemedel hemma, känns inget när den den går rakt in.

1 gillning