Vi med fru från annat land/religion!

Det här med fru som kommer från annat land, i mitt fall Thai och @mattiL @katho... hur hanterar ni de olika kulturerna?

Jag var på firmafest i helgen, vi gick till en bar, jag betalade notan för mig och kollegorna och samtidigt så var det några "lady-drinks" med, min fästmö har aldrig var så arg som Söndagen. Hon menade på att det var helt fel av mig, samtidigt som jag förklarade att jag betalade en runda till kollegorna.

Har ni märk av någonting sånt? Eller hur har era uppleverser varit med era?

Haha, varit med om det en gång, men det var ingen större deal, förutom att det var en dyr nota. :laughing:

Vi är gifta sen 17 år.
Kulturskillnaderna har hanterats bra av båda två tycker jag och lever nu i symbios. Det mesta handlar om respekt för det ena och det andra.

@anon29666066 har säkert något att bidra med.

Gott nytt år förresten!
Andra året i rad vi missar nyår, lite trist, men vi gör det bästa av det här i Sverige.

2 gillningar

Min hustru är halvtysk och så när som nutella på smörgås så går det bra.

Men förklara för mig, varför var hon upprörd? Att du betalat för andra, eller att du druckit “kvinnodricka” eller att hon trodde att du hängt med andra kvinnor?

Min var ju knappast dyr, men ändå tog hon en chang flaska och skulle slå. Aldrig varit med om det med henne. Det skrämde upp mig faktiskt. Hon har alltid varit lugnt, men det här var någonting helt annat :frowning:

Sawadee Pi Maii krub! :slight_smile:

1 gillning

Min är från Östergötland, räknas det? :joy::joy::joy:

Hon var upprörd för att vi var på ett ställe där tjejer säljer sex.
Det är en bar som är öppen nu i covid tider för att ägaren känner polisen och håller öppet.
Jag har flera kollegor som är där ofta, för drinkar och att de är barägare själv.
Hon blev arg på mig för att jag betalade notan för en runda av drinkar och att jag var på det stället.
Jag är ju man för i helvete som min kollega sa :stuck_out_tongue:

Om hon är från Peking.

2 gillningar

Slås hon också med ölflaskor? :grimacing:

Inte än men det är kanske bara en tidsfråga. :joy::joy:

1 gillning

Min farmor kom från Finland. Jag lämnade en järnvägsknut i Södermanland när jag blev vuxen. Min fru är född och uppväxt i södra Stockholm. Lämnar den här tråden åt er som den är relevant för.

Eller dyr och dyr, 4000THB eller nåt.

Nu vet du vad du inte ska göra. :smiley:

Fascinerande att något så olagligt kan ske så öppet.

Money talks.

1 gillning

Har egentligen inget att bidra med för jag har aldrig hamnat i den situationen. Nog för att jag har besökt en del barer och det vet min fru om. Men hon resonerar ”det jag inte ser/vet om mår jag inte dåligt över”
Vad jag gör med mina pengar om jag bjuder andra bryr hon sig inte om.

2 gillningar

Tror dom flesta kvinnorna skulle reagera så om sin man var på ett sådant ställe.
Och sista kommentaren du skriver är ju bara så unken. :man_shrugging:

2 gillningar

Tekniskt sett så säljer dom inte sex. Utan du betalar inkomstbortfall till baren när du bjuder med henne och vilken sorts transaktionen som sker sen är mellan er två :grin:

Sista raden var med gliten i ögat… Jag betalade en nota för kollegor och några drinkar åt tjejerna där. Var inte så att jag/vi tog med en tjej.

1 gillning

Jag hoppas du beställt pansarglas i nya boendet, det kan ju komma till pass. :joy::joy::joy:

Fast tänker mig att gränserna är betydligt mer luddiga i länder med svajigt rättsväsende?

1 gillning

Betala drinkar till tjejerna var ju kanske att utmana frugan lite. :joy::joy::joy: