Vi med fru från annat land/religion!

Skall sägas att det var extremt förvirrande för många i Thailand när min hustru beställde öl och jag appelsinjuice - fick nästan alltid byta efter serveringen kom. Jag fick alltid notan för övrigt.

1 gillning

Samma här hemma när vi beställer en öl och en cola zero. Jag får slltid ölen…

3 gillningar

Så många perspektiv i detta att jag tror det är svårt att säga något vettigt.

Man kan ju skämta m dylikt, men roligt tycker jag inte det är

Här är jag inne lite på @Esse linje. I Sverige skulle det ju vara helt otänkbart, men i ganska många länder är synen på detta annorlunda. Men hur hamnade du i denna situation? Nog borde du haft koll på din hustrus röda linjer? Och som ovan, larv om vem som är man är bara barnsligt, det handlar om er relation och din moral.

4 gillningar

Min fru kommer från Kina. Hon tycker vi svenskar är jättekonstiga när vi ska dela på notor på restaurang eller krogen. När man är ute med hennes kompisar både här i Sverige och i Kina är det slagsmål om vem som ska få betala notan efter restaurangbesök… Dom vill alltså betala

2 gillningar

Vad säger hon om dricks?

Dricks existerar inte i hennes värld. Samma när man är i Kina. Dom springer efter en på gatan för att lämna tillbaka växeln.

Det jag tänkte på, i Japan så blir kan det bli extremt dålig stämning.

Att jag betala en runda på krogen och någon tjej för en drink ser jag verkligen inte som någonting allvarligt? Är det verkligen det? Jag hade förstått om jag köpt drinkar åt en tjej en hel kväll, men när man beställer en runda åt alla?

Min fru betalar allt… lättast så

3 gillningar

…peter min älskade. Du bor i nordtyskland. Så finns inget som “halvtysk” där.

1 gillning

Jag tycker du ska fråga din tjej vad som egentligen är problemet. Tror inte att detta är en kulturell sak utan något specifikt med just din tjej. Jag tycker heller inte att det är någon stor grej men jag vet flera vänner som av respekt mot sin fru aldrig skulle sätta sin fot i en bar.
Min fru vet om att jag gillar att festa till då och då och hon litar på mig till 100% så att jag sätter mig i en bar accepterar hon. Så länge jag kommer hem själv :grin:

2 gillningar

Efter att ha pratat idag så är allting lugnare. Hon tog lite illa upp att vi var på en sån bar, men förstod samtidigt att allting annat var stängt så insåg att hon överreagerade lite. Thai temperamentet leker man inte med alltså… under våra 3 år så har jag aldrig sett någonting liknande och hoppas jag inte får se det igen! :slight_smile:

6 gillningar