Vardagsekonomi

Håller med om att det är mycket pengar och finns garanterat möjlighet att spara in på utgifterna.
Vi är två vuxna och ett barn på 7år och våra utgifter ligger på 5000-8000kr

Där låg vi nog också när dottern var yngre. Sedan är det väl lite beroende vad man räknar in i detta.

Jag räknar in mat, husgeråd, kläder till dottern tex. Fika och restaurang räknas inte in. Skulle nog säga att vi försöker spara in på det mesta.

Andra siffror förut?? Konstigt uttryck. Det har knappast blivit dyrare att föda upp barn nu än för tjugo år sedan, förmodligen tvärt om, med tanke på utbud och tillgänglighet.

Det är väl så det är, många gör av med vad man kan utan att riktigt tänka på det.
Personligen så tycker jag det finns andra saker att lägga pengarna på än dagligvaror.
Min pappa sa att det är inte inkomsten du skall bli rik på, det är utgifterna.

det är med 1 barn… Tänk dig 2 till.

Så två barn till skulle kosta lika mycket som två vuxna och ett barn? Inte en chans :grinning_face_with_smiling_eyes:

Det vi kan konstatera är att barn inte är prisvärda!

1 gillning

Även riktiga miljöbovar!

1 gillning

Absolut inte men i normala månader kostar det oss ca 10k och dyra ca 13k,
Men jag ska se över det där nu när jag ändå ser över alla andra utgifter.
Gått igenom bredband m.m. te.x. har jag 250/250mbit vilket jag inte behöver och kan såldes sänka till 100/100 Mbit då stream osv inte tar så mycket som 250/250 är.
Kapar kostanden med ca 80kr månaden det är ca 960kr per år :slight_smile:

Inte för att jag inte har råd utom för att det är tråkigt att betala för saker som man inte använder enligt mig.

1 gillning

Det är per vecka va?

Blev tråden kapad av köp och sälj barn nu? :laughing:

1 gillning

Orkar inte ha denna diskussion med dig. Men ha en fin dag :+1:

Dags att skapa en egen tråd @Zop

1 gillning

Det var inte det jag sa heller.

Fixat! Nästa vecka kommer det bli kaos då @Stefan_Sandstrom gett mig semester hela december. :wink:

3 gillningar

ÄNTLIGEN
(utflynnad)

1 gillning

Tänkte att ni kunde fixa Darkmode i Bubblan, lite drygt med vitt på kvällen/natten :wink:

Alltid intressant med sådana här trådar, dock räknar ju alla helt olika. vad hände med att redovisa lönerna och utgifterna, att barn är dyra visste vi väl redan :slight_smile:

2 gillningar

Klicka på ”Mörkt läge” i menyn.

1 gillning

Är det jobbigt att bli emotsagd på ett diskussionsforum?

2 gillningar