Vardagsekonomi

Blir förvånad över vad folk har för löner i den är gruppen alternativt grovt övertrasserade klarnakonton :sweat_smile:

2 gillningar

haha har tänkt det samma xD sj får man sälja av vissa saker för att ha råd med nytt kul xD

Övertrasserat och nudlar :man_dancing:t3::clinking_glasses:

4 gillningar

Klarna is the shit…

1 gillning

Jag ansluter med nybeställt kreditkort. :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Beställde du från Cdon? :rofl::rofl::rofl:

Alltid cdon :rofl:

1 gillning

Beror ju på också, jag har en lön mellan 35-45k (vill inte outa min lön haha :stuck_out_tongue: ) Och sedan har jag en fru som har en lön mellan 25-30k i månaden.
Vi har tre barn, matkontot är på ca 10-13k i månaden inkl. blöjor, schampo osv.
Boendekostnad på ca 10k i månaden (inkl. el, bredband m.m.)
Har inga dyra abonnemang eller lån osv. då får man lite pengar över i månaden :slight_smile:

Edit:
Lönen är skrivet i brutto

2 gillningar

Jag konstaterar att barn är dyrt! :slight_smile:

Oxfilé var enda dag där!:joy:

1 gillning

Oja, dom små rackarna kostar pengar. Mer än vad man tror. Men det är en investering på sikt så man får bita i det sura äpplet. :wink: :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Nja inte då, men 10-13k i mat inkl. blöjor, tvättmedel osv osv är inte mycket pengar egentligen.

måste nog hålla med… 10-13k i mat/hushålls budget lät nästan lågt tom…

och de blir fan inte billigare med åldern.

1 gillning

Låter sjukt mycket. Dags att kolla över kostnaderna här.

Inte alls dyrt med barn. Det beror helt på hur du själv fungerar hur mycket det kostar.

1 gillning

Vet inte hur du menar här? Såklart jag kan dra ner på kostnaderna om jag önskar bla. kan man sluta köpa fabrikat osv.

Tycker inte jag själv är så dyr, äter te.x två hårdbrödmackor till frukost + kaffe utan smör och med skinka alt. leverpastej.

Till lunch drar jag en pirog bara (237kr månaden är det)

Middag äter jag det frugan lagar

kvällsmat är samma lika som frukost om jag tycker mig vara hungrig.

Så 10-13k i månaden på mat, blöjor, kläder, allt…för en familj med några barn tycker du är dyrt?

Vad menar du med allt? Räknar du in cyklar och skidsemester där då?

För mig verkar 10-13k/månad för mat, hygienprodukter, dagligvaror helt enkelt, för två vuxna och tre barn mycket pengar.

Har ju själv haft sådan familj och jag skulle inte vilja lägga onödigt mycket pengar på saker som egentligen inte har någon större betydelse för vårt liv. Bättre då att spara lite extra och göra något ytterligare roligt eller som grundplåt till barnen.

Du har väl vuxna barn nu?. Så var andra siffror förut

Man rättar ju munnen efter hurmycket pengar som kommer in.
3 barn + 2 vuxna för 10-13k i månaden tycker jag låter väldigt normalt.