Väntetider pass – nu med BankID

Jag brukar försöka att avstå från för snabbt klaga på myndigheter när saker ser ut att inte fungera. Brukar lägga min energi på annat. Men Polisen tider för Passhantering är snudd på skandal. Nu ligger tiderna i Stockholm framme i augusti och september. I andra delar av landet kan de vara framme i oktober.

Ja prova i Lindesberg där jag bor , dotterns går ut i juni … de finns tider från 26 aug o framåt , de lite väl länge , inte för vi ska någonstans men de alltid bra o ha pass !

O sidan e ju såååå seg så de går ju knappt o navigera heller … error varannan gång typ

Nu är det sagt i Bubblan och därmed kommer det inom kort gå ut ett dekret där Polismyndigheten får extra resurser för att korta passtiderna.

4 gillningar

Det släpps ju återbudstider men de är svåra att komma åt då många sitter och uppdaterar sidan hela tiden så dels ryker de ju direkt samt att sidan är superseg och kraschar som du skriver.

Ja kollar några gånger per dag , så fick ja en tid för grabben , bara ligga på o hoppas man har tur helt enkelt

Helt sjukt. Glad att jag fixade mitt när pandemin var som värst. Visserligen tappar jag lite tid men som det ser ut nu är det ju värt det.

1 gillning

Dett kan verkligen vara taget ur sitt sammanhang, och vet inte mer än: Jag hörde någonting om, att har man kan köpa ett provisoriskt pass så blir man erbjuden tid för riktigt pass inom 6 dagar.

Hade ju varit smutt om det hade funnits någon här inne som hittar någon källa/sanning om detta :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jag skaffade nytt pass i januari. Det gick väldigt snabbt och smidigt från bokning till leverans. Min gissning är att folk börjar få semestervittring och belastningen är sjukt hög. Blir kul om 5 år igen när alla ska ha nytt pass igen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Om 5 år kanske vi inte behöver pass. :joy::joy::joy:

Allt är Ryssland då :joy:

Det kommer vara slut på utflyktsmålen om man inte gillar ruiner. :joy::joy:

Ja, bokade igår, första tiden 4e augusti. Skandal.

Du får kontakta den här killen :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

De uppdaterade sidan inatt. Så nu kan du bara trycka sök ”tidigaste tid” x antal gånger innan det dyker upp ett felmeddelande om att du tryckt för många gånger.

Ja det är skandal.
Skandal att folk inte skaffar nytt pass när deras gamla går ut.
Skandal att myndigheterna ännu inte har effektiviserat det hela.
Skandal att passen bara håller i tre år
Skandal att du i dag måste lämna ifrån dig dina fingeravtryck gör att få ett pass.
Skandal att du inte kan flyga inom Schengen utan pass.

1 gillning

Jaa :laughing:

Då e de där ja fastnar , har ju gjort de x antal gånger

Fem år. Det fick jag i mitt pass nu.

3 år?

Sorry, ja. Tre år är för de under 12 år och fem år för de över. Innan hade vi 10 år för oss över 12år

1 gillning