Valutapåslag på kreditkort

Vilka har bäst cashback nu för tiden? Har idag Handelsbankens allkort som delas med sambon (alltså två kort, ett konto). Får väl lite fonder, men bör finnas bättre tänker jag.

Det är så individuellt tycker jag
Kolla här vilket som passar dig bättre

Samma här. Nollar varje månad och har inte ökat mina utgifter pga kreditkort. Man får tillbaka något på det man ändå spenderar som i bästa fall täcker årsavgift och andra avgifter :blush:

1 gillning

Problemet med.Norwegian är att dom har en gräns på cash backen. Max 500:- per år. Det slår man ju i efter nån månad.
@pao har Refunder obegränsat?

Hittade bara detta. När man är över 100 kr kan man plocka ut cashback direkt till konto.

Min snitt cashback är 0,95 procent

Så om man har 100.000 i gräns så är det max 1000:- i cashback. Känns inte lönt att byta om det dessutom är årsavgift
Nån som vet om något kort har högre?

1 gillning

Det kortet du vill ha finns inte, man ska handla inte tjäna pengar med kortet. :joy::joy:

Handlar ju om småpengar, är det ens värt tiden att jaga? :slight_smile:

Tror det blir rätt så lika slutresultat med de olika uppläggen.

2 gillningar

Kan ju bli några tusingar per år. Men jaga gör jag inte direkt. Mer om någon här visste :smiley:

Hehe men ju mer jag handlar desto mer tjänar jag ju om jag har obegränsad cashback :wink:

1 gillning

Du menar när du är i högform så betalar du kortfakturan med cashbacken? :joy:

Jag skaffar två kreditkort. Handlar för kreditgränsen sen betalar jag bara den ena räkningen med det andra och växlar månadsvis. Borde tjänat ihop till en elbil runt 2060 :wink:

Ja och funkar inte det så kommer du att synas på kändisfesterna som Lyxfällan Cribe. :joy:

Per månad, men allting är tycke och smak :blush:

Allting handlar ju om att inte använda sitt bankkort som är kopplat till konto. Sedan vilken bonus / cashback / poäng man har kan kvitta bara man får något tillbaka för att spendera som täcker årsavgift mm. Alla de som kör ränta och avbetalning betalar ju för de som nollar varje månad :blush:

1 gillning

Ah, då är det ju intressant :smiley:

Men ska man ändå skaffa ett så varför inte ta ett där man får mer tillbaka. Är ju bara dumt att inte göra det om det andra är likasamma :smiley:
Ska kolla in Refunder :smiley:

Edit: Blir inget Refunder:

De hänvisar till Curve. Men jag har ju ändå plånboken med mig :blush:

Det har jag med, men den ligger i fickan. Vem pallar dra upp den sen ta fram ett plastkort som man ska blippa sen knappa pinkod dom ett djur, nej, man ska inte gå bakåt flera år i utvecklingen.