Vad tror vi om Nvidia 30XX

Vill bara känna på om bubblarna är pepp på ryktade(mer eller mindre bekräftade) nvidia 3080?.
Hur många kommer köpa direkt?. Eller har man kärt sig något mellan 1080->2080 grejen?

Jag är riktigt pepp för då kommer 2080 ner i pris :slight_smile:

Hmm… det tog ett tag innan 1080 gick ner i pris när 2080 kom.
1080 ligger väl fortfarande ganska högt?

Jag är inte så krävande - ett 2070 Super räcker för lilla mig!

Samma här. Köra 1060 som duger för mig. Barnen har 2080ti på sina föra jag lessnade på att höra ordet lagg

Hehe, det är ett under att dina barn klarar sig ute i samhället.

Kommunen: Jaha unge dam/man - du vill ha sommarjobb, ja det löser vi det blir 120 kr / timmen.

Sandström Jr: Jag går inte upp ur sängen för mindre än 320 kr / timmen och till det tillkommer givetvis OB då det är obkvämt att jobba kommunalt, konstant.

Förutfattade meningar Herr Esse?

Om 2080ti-användare? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Om barnen Sandström.

Haha nej det var en humoristisk kärleksförklaring till din familj - jag är säker på att de är hårt arbetande prestigelösa individer som sin far!

Har läst hela tråden och fattar fortfarande inte vad ni pratar om…:joy:

1 gillning

nä…känns lite som det spårade fort där.

Men skall gissa så började det med grafikkort. Eller?

japp, det började så :). Nvidia ska hålla låda 1sep

1 gillning

Uppgraderade till ett RTX2070 förra året. Det får duga ett tag till.
Har inget emot att sänka detaljnivån en smula för att bibehålla dräglig bildfrekvens.
Har ingen ”gamingskärm”, med ”freesync” i alla fall. 60 FPS blir bra det.

Precis. det finns ju inga spel som kräver 2080ti direkt (förutom nya FlightSim dådå).
Och med tanke på hur långtid det tog innan AAA spelen hade ens stöd för RTX så känner jag inga större förhoppningar på framtiden på ett 3080 kort :)…men lär ändå köpa ett.

3080 å sin sida kanske är det som de påstod 2080 skulle vara?

Lite som i AMD-sammanhang. RDNA2 blir det RDNA skulle ha varit.

Det jag hoppas med 3080 kort är att man skulle från utvecklar nivå kunna lägga CPU cyklar med GPU. Tänk tex som VirtualBox kunde använda 90% Nvidiakortet och låta Win10 använda CPU. Det lär väl iofs gå idag men är lite bökigt.

Tänk om den skulle ha application hosting!!!.. Kunna köra Docker FRÅN kortet…

Nu blev önskelistan lång, måste jobba istället.

2 gillningar

När man läser en tråd som denna är det skönt att ha en spelfri dator. :joy::joy:

Ja det verkar dyrt :cold_face: