Vad tror vi om Nvidia 30XX

Samma här :slightly_smiling_face:
Fick Googla

Exakt vad jag tänkte! :smiley:

Jag bävar lite för den dag då man eventuellt måste ta in hemmets första Windows-maskin, hade varit skönt att slippa :slight_smile:

1499friska usd för 3090 kortet… Men rejält jäkla fartmonster.

Fortnight for RTX stöd. Eftersom apple inte har nvidia stöd så får väl de stå utanför RTX världen?.. tråkigt…

Men vilka monsterkort ändå, 3070, 3080 och framförallt 3090.
Har man köpt ett 2080-något nyligen så är det nog läge att använda öppet köp om det finns. :rofl:

1 gillning

Apple kan vara jäkligt långsinta. Man är fortfarande sura på Nvidia för att man leverade kort till Apple för 10 år sedan där de flesta var riktiga måndags ex. Därför så stödjer inte Apple Nvidias kort idag.

Det ser ut som att 3080 har mitt namn på sig - i alla fall dess prispunkt.

Äntligen så börjar det bli dags att byta ut 1080-kortet.
20xx-serien har känts som ett för litet lyft för att lägga pengar på och topp-korten klarade inte leverera i högre upplösning med allt på.

…och riktigt snygga kort!
image

Det var nog det nvidia tänkte att många blev besvikna på 20xx kortet å de måste leverera rejält nu

Galet.
Det är ju ändå tråkigt att man som konsument inte får välja vilken gpu man vill ha i som mac

Yep, särskilt idag när Nvidia ligger före Ati.

Du får adoptera mig, min dator laggar också. Lag lag lag :joy::laughing:

1 gillning

Jag trodde det var för att Jensen Huang pratade bredvid mun - att Nvidia skulle komma till en iMac och därför slopade Apple Nvidia-stödet i sista stund. Men jag kan inte hitta något på Google som styrker den teorin.

Ja och sedan var det ju det här med trasiga GPU:er från Nvidia i en serie MacBooks.

Jag har bara hört storyn om GPU:erna i macbook pros där Apple var tvungen att förlänga garantien på datorerna pga av det.

Samtidigt är ju förlängd garanti mer regel än undantag på någon del av Apple-enheter.

Alla andra datortillverkare var tvungna att göra samma sak. Men det är ju historia, är väl 12 år sen eller nåt med 8600M.

Jag hörde något om att Apple ville ha hjälp med att implementera något för grafikkort i Mac OS. Både Intel och AMD skickade sin bästa tekniker no questions asked. Nvidia däremot satte sig på tvären och ville mer eller mindre ha betalt av Apple. Jobs blev inte glad…

Kan såklart vara en skröna :wink:

Verkar dessutom gått tillbaka i utvecklingen, alla drivisar är borta: Nvidia Drops CUDA Support for macOS

Yep, men det var nåt bråk kring det och Apple blev rejält sura iaf.

Yep, man tycker det. Är nog ett arv från Jobs som ligger kvar.

Dumt göra sämre datorer bara för att göra en gammal galen död chef glad.