Vad ska ni göra i sommar?

Det blir ju en till hemmasommar i år. Och kul ska det bli!

Sitter här och funderar på vad man kan göra i sommar, när man turistar i sitt eget land. Hör gärna på tips och på era planer i år!

Beroende på situation så kan det vara aktuellt att inte resa lång inom landet heller. Vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig

Jag hoppas på att få köra till norge och hälsa på min syster, som jag inte sett sen julen 2019. Men det känns osäkert. Kanske bila genom landet.

Känns ju inte som det mest ansvarsfulla draget.

Tråkig inställning, finns många faktorer som spelar in. Men att planera och att ha tankar gällande vad man vill göra är väl inte oansvarigt?.

4 gillningar

Tråkig nställning? Ok…ansvarsfull sådan, imho.

Och som jag skrev, det beror ju mycket på hur saker och ting utvecklas.

1 gillning

Jag tror det blir en otroligt tråkig tråd om vi skall ha någon förmanar en annan varje gång man berättar om ett resmål så det hoppar vi i denna tråden.

8 gillningar

Resa ut I Europa med bil är vad jag vill och planerar. Det kanske inte går. Då är någon roundtrip i Sverige nästa alternativ. Kanske inte fungerar heller…:man_shrugging: Har några kompisar som har sommarhus i attraktiva lägen som de hyr ut veckovis. Extremt många förfrågningar/bokningar säger de. En som har ett superfint hus i Bohuslän har höjt priset rejält och har redan allt uthyrt. Det är annars en tredje idé vi har, hyra ett hus en vecka eller två.

2 gillningar

Har inte bokat något, känns som om jag väntar med åka bort aktiviteter till 2022.

Om han inte träffat sin syster sedan julen 2019 vittnar det väl om ett gott omdöme och han skriver ju att det känns osäkert om det blir något denna sommar. Förstår inte var det oansvariga draget befinner sig här.

8 gillningar

Blir en tur i fjällen. Antingen i Sverige eller i Schweiz.

4 gillningar

Hade hoppats på Boston i sommar för att besöka svärföräldrar vi inte sett sen i februari förra året kanske hänga runt lite i New England i allmänhet men tyvärr känns det ju i princip uteslutet nu om inte vaccinleveranserna mirakulöst kommer fortare än alla tror. Så det blir antagligen ytterligare en lugn sommar hemma.

Vi har en resa bokad till NYC i början på oktober som jag fortfarande tror (hoppas?) kommer hålla men det är inte lätt att veta…

1 gillning

Att röra sig genom landet eller andra länder, dvs utanför sin hemort, när smittspridningen fortfarande ser ut som den gör, anser jag vara oansvarigt. Detta har det ju också rekommenderats från FHM och andra kunna på området att inte göra under denna pandemin.

Alla får ju sedan ta sitt eget ansvar och får tycka vad de vill.

@Esse Varje gång? Jag skrev ETT svar, som dessutom är i linje med rekommendationerna. Är det att agera dåligt enligt forumets regler?

Du vet hur situationen ser ut resten av året? Är det fel att ha planer? Betyder inte att planerna kommer att genomföras…

2 gillningar

Planen för oss är i sedvanlig ordning att åka ned till sommarstället på Gotland, vi skulle åkt i påsk men kände att det inte riktigt var läge. Får hoppas att fler har blivit vaccinerade och att kurvan har dykt lite så vi kan njuta lite i sommar.

5 gillningar

Om allt går enligt planen så blir det en hundvalp att ta hand om i juli. Blir väl som att bli farsa på nytt.:joy: Skall hämtas i Gävle med stopp hos svärföräldrarna i Tyresö som är vaccinerade då.
Sedan är ju resa bokad i november om allt går som planerat. :crossed_fingers:t3:

5 gillningar

Hade du brytt dig om att läsa mina inlägg ordentligt så hade du sett att jag skrev precis så som du nu gjorde. För övrigt gällde frågan inte resten av året, det gällde sommaren :slight_smile:

Hur ser läget ut på Gotland med smittan? De skulle ju kunna stänga till in & ut trafiken en månad och sedan vara fria från smittan.

1 gillning

Det jag reagerade på var att du inte tyckte att Peder gjorde ett ansvarsfullt drag när han sa att han hoppades på att kunna besöka sin syster. Hade han sagt han skulle besöka sin syster oavsett läget så hade jag hållt med dig.

5 gillningar

Jag har ingen aning om hur sommaren ser ut, planerar saker som vanligt, sen om det kan genomföras eller inte är inte upp till mig då man självklart följer rekommendationer.

Så vad gäller i kommande sommar, så man vet? :wink:

3 gillningar