Vad ska man satsa på för träningsklocka?

Kikar en del på plusmodellen faktiskt!
Som jag ser det nu är det nog Garmin Venu 2 plus, suunto 9 peak eller ny AW

Nu har jag ingen koll på Suunto modellen men det som gjorde att jag valde just den här Garmin var att den har oled skärm med nästan samma upplösning som en AW så den är ljusstark och inte pixlig som många andra klockor kan upplevas

Kollade en extra gång nu och tror faktiskt Garmin Venu 2 eller 2 plus känns bäst. Kanske bara tvåan, billigare och jag behöver inte ha mikrofon… lite större med!
Kostar 3000kr på Netonnet tills januari…
Känns ändå som ett överkomligt pris.

2 gillningar

Det var så jag tänkte med. Har inget behov av mikrofon och man får marginellt större skärm utan plus. Går ju att synka Spotify på den med och lyssna med lurar. Finns gott om urtavlor att välja på och som går att tweaka en del om man så önskar.

Har dock inte Spotify, kör Apple Music så den delen lär väl inte funka men jag kan leva utan det tror jag.

Har du koll på hur skillnaden är mellan Venu och Forerunner? Är det funktionsmässigt?

Nån enstaka funktion kanske men framförallt har Venu ett nyare och snyggare gränssnitt. Sen gillar jag utseendet på klockan mer än på forerunner, mer smartwatch än träningsklpcka och utan text på framsidan.

Just det glömde skriva.

Vet inte hur många gånger jag använt, ficklampa, timer och kamera remote på gtr 3:an.

Världen går väl inte under utan. Men otroligt smidigt att alltid ha på handleden

Aaah.
Tycker du att den läser av rätt, hjärtat, steg och sånt?
Det är något som jag verkligen gillade med min AW att den läste av hjärtslagen helt korrekt och så.

Gtr? :thinking:
Ficklampan använde jag aldrig på min, bad Siri sätta igång timer ibland men inte tillräckligt för att jag ska sakna det.

Amazfit gtr 3 pro

Nu har jag fått besked ifrån försäkringen och det gör mig lite fundersam igen.

Jag behöver ”bara” lägga ut ca 2100kr om jag köper en Apple Watch s8.
Men samtidigt tycker jag det hade varit kul att testa något nytt, kanske Garmin som jag var inne på.
Innan var tankegången att jag ändå inte skulle få så mycket på försäkringen så då är det skitsamma.
Men nu är det mer att jag hoppas jag inte ångrar mig om jag väljer något annat efter att ha haft en AW i ett och ett halvt år.

Önskar jag bara visste svaret liksom.
Men är nog faktiskt sugen på Garmin.

Satsa på en apple watch SE.
Andra träningsklockor har bättre batteritid, visst.
Men laggiga gränssnitt.
Var själv på väg att köpa en polar men efter att jag kollat recensioner så får min apple watch leva vidare med mig

Jag sitter precis och ska beställa en Garmin.
Jag har funderat fruktansvärt mycket på detta och jag känner att jag vill testa något nytt.
Tänker att jag använder Garmin ett tag och sen kanske Apples nästa AW har nya funktioner eller är mer uppdaterad... känner liksom inte för att skaffa samma klocka igen och speciellt inte efter all otur jag hade med den.
Kan hända jag ångrar mig men jag tycker det är värt att prova!

Jag har en Garmin Forerunner 645 Music som jag är nöjd med då dem har alla funktioner jag önskar samt ca en veckas batteritid tom lite mer än så.

2 gillningar

Just do it! :slight_smile:

1 gillning

Nu är det gjort. :smiley:
Tack för peppen!

4 gillningar