Vad ska man satsa på för träningsklocka?

Ser ju såklart bra ut men hade varit intressant att veta om det även påverkar när man springer på band.
Sen är ju grundgrejen att jag inte vet hur länge den kommer funka så vill ha lite alternativ om det så skulle behövas införskaffas ny haha.. för vet inte om jag kommer vilja skaffa en ny AW.

Vill du ha lite mer exakt pulsmätning ska du se till att du kan ansluta bröstband som mäter pulsen. Testat och jämfört det kontra en smartklocka utan och det ör stor skillnad i hur exakt den är. Speciellt vid itnervaller så hänger pulsmätningen på handleden inte alls med.

1 gillning

Det funkar väl inte med AW? :thinking:

Har pulsbandet bluetooth så går det att koppla till AW.
Jag har använt mitt garmin-band till min AW.

https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/smartwatch/pulsband/garmin-hrm-dual/1009642.18547/?gclid=EAIaIQobChMIzcDxzaXf-QIVw-J3Ch13cAcvEAQYAiABEgLkEPD_BwE

4 gillningar

Tack för tipset!

1 gillning

Det finns en annan tråd i ämnet

Det är inte specifikt Garmin jag är ute efter.
Jag vill ha förslag på vad som helst, ingen jämförelse på så sätt.

Jag tycker Polar och Suunto ser bra ut men jag vill göra ifrån andra vilka som funkar bra och inte.

Det var väl inte tänkt som ett förslag på Garmin men mer att tråden innehåller en del bra argument för och emot AW vs ren träningsklocka.

Tydligen finns det en inställning för band.

Hittade detta på Apple Discussions

"You need to use the Workout App with the setting on indoor cycle. The indoor walk setting doesn't work with the walking desk because it needs the arm to be swinging."

"Are you using the Activity, Indoor Walk? You would need to use that for treadmill walks."

Aah men jag använder indoor walk, för det är ju det man gör. :thinking:
Men lite förvirrad.

Indoor walk är vad som i sverige heter crosstrainer. Löpband är thread mill.

Är inte cross trainer elliptical ?


Har telefon och så på engelska, använder indoor walk, men är det fel då?

I min AW står det Inomhusgång öppet mål. Men när jag nu läser det jag kopierat så är det olika svar. Den ena vill att man skall använda cykling inomhus och den andra innomhusgång.

Det gör inte mig klokare iaf.

Ett solur funkar för mig, lagom snabbt! :sunglasses:

1 gillning

Haha perfekt!

1 gillning

På många gym är Indoor Walking en gruppträning på crosstrainer. Hur en crosstrainer skiljer sig från en elliptical vet jag inte.

Snabb koll med Goggle hittar crosstrainer endast på svenska sidor, det är väl helt enkelt svenska namnet på en sådan.

Nu blir det snurrigt. Det finns en slags cirkeltränings som kallas crosstraining. Den finns i Apple Watch.

1 gillning

För dom här två önskemålen skulle jag rekommendera en Garmin alla dar i veckan! Deras modeller (kanske alla?) kan ladda ner "appar" för i princip alla träningsformer (tabata-timers, intervallträningar... you name it!). Jag har en Suunto 9 Baro och dom kan man inte laddar ner ett skit på.

Ps. Otroligt pinsamt om jag missat den funktionen efter att ha haft klockan i flera år... Ds.

1 gillning

Har för mig att Runkeeper klarar exakt det. Hade samma idé för ett par år sedan och tror det var Runkeeper som jag satte upp min träningsplan i. Då sa appen till när det var dags att springa och när det var dags att gå igen. Allt efter att programmet fortskred så ändrades längden på löp respektive gådelarna.
Finns hur många olika träningsspelar som helt till Apple Watch. Problemet är snarare att hitta rätt app.

2 gillningar

Vilken Garmin rekommenderar du? Känns som en hel djungel.
Är Suunton kass? :open_mouth: