Vad köpte ni senast?

man får tillbaka om dom inte kommer upp i sitt mål , och innan tiden tar slut

1 gillning

Bra pris på stainless Apple Watch Series 8.

https://amzn.to/3vsi6De

6 gillningar

En Samsung Galaxy Tab S9. Förra veckan.
6820 kr via Benify. Bra rabatt!

4 gillningar

Nej. Man får inga pengar. Det är en av riskerna man tar när man backar projekt. Mot att du får en billigare produkt. Dock så ska produkten vara långt fram och färdig för tillverkning för att få vara med på Kickstarter.

Denna” Creator” verkar ha gjort en hel del projekt som fått bra kritik. Jag var imponerad av både laddaren sist och tiden för leverans. Finns ju saker som tar lång tid.
Ps, man kan köpa laddaren som en addon när man backar projektet. Kabeln jag köpte som också Finn som addon är ockspnriktigt bra kvalitet på.

1 gillning

De ska man få tillbaks om det inte blir av. Visserligen har jag aldrig backat något projekt som inte blivit av så jag har ingen egen erfarenhet av detta. Men sen drar de väl inte pengarna förrän de kommit upp i en viss procent av målet? Eller minns jag fel?

100% funding krävs, inget händer innan det. Efter det kan det gå hur som helst såklart. :slight_smile:

1 gillning

Inga pengar dras förrän funding är minst 100% och tidsgränsen är nådd.

Läste inte innantill. Som de andra skrev. Inga pengar dras såklart förrän det har uppnått målet. Men saker kan hända och man får antingen ingen produkt eller det dyker upp något år senare :sunglasses:

Jag har varit med ett par gånger att det tagit väldigt lång tid dock. Plus en gång(senast) då jag missade ett mejl och därför inte kom med i det utskick som gick till de som backat.

Jag gillar Kickstarter och har backat åtskilliga kampanjer. Kul att stödja små företag som försöker innovera. Men det är som med eBay, lika viktigt att köpa säljaren som produkten. Och sen såklart inte förvänta sig att allt går på räls, det blir nästan alltid förseningar. Jag väntar på ett bara värmehandskar just nu som skulle leveras i somras men nu verkar det vara på g.

Jag har bara varit med om att ingen produkt levererats en gång och det var ett kinesiskt projekt som ganska uppenbart (i efterhand) samlade in pengar med crowdfundning och att sen börja sälja direkt på Amazon etc troligtvis för att det gav högre marginaler.

Tror inte det är så hög procent som blir blåsta. Men som du säger man har ju fått prylar närmre ett år försent och man hade glömt man hade beställt de. Det mesta jag backat har varit under tusenlappen så man går ju inte i kånken om man skulle bli blåst.

Nej, tror inte heller det är många blåsningar. Dom allra flesta har goda intentioner, annars hade konceptet inte fungerat. Tänker bara att man ska vara medveten om riskerna.

Ofta så hamnar det jag vill vara med på lite högre men fortfarande 1-500 spänn och det är ju inte hela världen om det skiter sig någon gång då och då. Rekommenderar iallafall Kickstarter, jag tycker det är fantastiskt att det finns en plattform som gör det enkelt för folk att testa sina idéer i praktiken.

1 gillning

Sen är det ju lite kul med unika saker.

Den här backade jag för några år sedan, kanske t o m hade varit något för @MrMustang :joy::joy:

Klicka här

3 gillningar

Riktigt bra. Har stainless safirglas? Sugen att uppgradera från min SE men ultra känns lite stor

Japp ska vara safirglas på den rackaren om jag inte är helt ute och cyklar!

1 gillning

Yes. Min Series 6 har inte en repa. Kommer aldrig köpa en aluminium igen.

2 gillningar

Hur gammal är series 8? Är det 9an som kom i höstas?

Stämmer.

1 gillning

Nu känner jag mig lite kränkt. Eller vänta, jag vet inte hur det känns :joy: Lite häftiga grejer ändå :blush:

1 gillning

Fyller på med lite snus. 740 THB - 216kr för 4 dosor.

4 gillningar