Vad köpte ni senast? (2024)

Herregud @pao, den där mobilplånboken var ju enorm. Har du en becknarväska att bära den i? Den ser ju inte ut att gå ner i fickan.

Den är stor. Men kör ju bil :blush:
Kan ju tyvärr inte trolla bort alla mina plastkort. Så arbetsdagar typ är denna kanon :blush:

Samma med klockan där jag har ett rejält skydd arbetsdagar men byter armband till andra evenemang

Men annars byter jag till de andra

Enkelt löst.
Geo MagSafe Wallet with More Storage

Räcker inte och vill inte limma fast den på baksidan :wink:

Hittade testprogram till min iPad. Gu så långsam den var. Macen gav ännu lite lägre siffror.

1 gillning

Jag har deras "vanliga" modell nu, men efter två års trogen tjänst börjar den bli lite sliten. Slog till på en sån där med inbyggd Find-My. Mycket bättre magneter i ESRs plånka än Apples egen. Dessutom nice o få plats med 4 kort istället för 3. Som grädde på moset hade de ju den i titanfärgen, kommer passa fint eftersom både telefon och klocka är i naturlig titanfärg :slight_smile:

4 gillningar

Ser ju trevlig ut. Jag har ID06, Bibliotekskort, Företagskort och några andra kort som inte går in i mobilen. Handlar 95 procent med Samsung Pay. Men kan inte hämta kort på jobbet eller hemmet en vanlig arbetsdag bara för inte vara förberedd

Jag släpar runt på körkortet, vanliga bankkortet och ett kreditkort nu. Hade det inte varit för att BankID inte tilläts som legg längre, hade jag bara behövt använda plånkan när jag kör bil. Men nu måste jag ju ändå alltid ha med körkortet. Find-My har jag faktiskt saknat lite i den plånka jag har nu. Är en grym funktion om man nån gång skulle råka förlägga plånboken någonstans.

1 gillning

Snabbare än mina! Jag har dock inte så snabb SSD i min, någon billig Kingstone SSD har jag för mig. Har du 40Gbps USB-portar?

Tack för testet i alla fall!

iPad Pro M4 ska ha det. Den gamle MBP står det inget om i Apples tech spec, men det står i Systeminformation att den hittat enheten som en TB3 i 40 Gb/s.

1 gillning

Hur många skal har du egentligen? Tycker du verkar köpa nytt varje vecka? :joy:

Varför "måste" korten mm sitta ihop med mobilen? :hugs:

Själv har jag en lite tygpåse för korten, fick med när jag köpte någon laddsladd eller vad det nu var. fungerar toppen.

Måste och måste, men det är ju smidigt när de gör det. Man har mobilen och korten i ena fickan, snus, nycklar och sånt i en annan.

Förstår :+1: Du har för få fickor :hugs::sweat_smile: tycker mobilen är tillräckligt tjock som den är :hugs:

Jag brukar lägga ifrån mig plånboken så fort jag kommer hem. Fattar inte hur man orkade gå runt med skal så länge som man gjorde. Inget skal eller nånting sen jag köpte min 16 PM. Så mycket smidigare :slight_smile:

1 gillning

Varför dumpar du inte korten? Kör du inte Apple Pay?

1 gillning

Jo, men körkortet måste jag ju likförbannat släpa på. Då kan jag lika gärna ha med betalkorten, just in case. Använder de dock aldrig. Men bra att ha med sig om man ska köpa nåt på nätet och behöver fylla i kortuppgifterna eller nåt i den stilen :slight_smile:

Man garderar alltid, sen gammalt.

// Ove

2 gillningar

Rock N Roll Money GIF by Marcus King

Så vitt jag vet så är det inget krav att ha körkortet med sig, ska räcka med att kunna identifiera sig.

Har för mig att det har diskuterats tidigare i en annan tråd.

3 gillningar