Vad köpte ni senast? (2023)

Snabb respons av dig :joy:

1 gillning

Måste vara förberedd den dagen det händer :wink:

Det kommer aldrig hända i det här landet. Men SD kanske lyckas dra någon enstaka röster på det.

Fyllde på med lite armband.

7 gillningar

Vad krävs det för att få licens för en sådan?

I USA krävs det att man köper ett paket Corn Flakes.

2 gillningar

Jägarexamen (med godkänt grundprov för kulgevär) eller ett par års tävling/träning i pistolskytteklubb.

Det finns licensfria på plattan. :rofl::rofl:

Var?
Kanske skall fråga Harald hårfager med korvbrödet :joy:

En liten grej bara, osprättad förpackning till och med!

6 gillningar

Vad är det för bössa? Känns svår att få jägarlicens på om du inte bygger om den själv?

Det är en Ruger MPR i kal 223/5.56 halvautomat. Från förste augusti i år går det att få AR15/AR10 och kloner på jägarlicens utan akrobatiska övningar. Kravet är dock jägarmässig (minst) 18” pipa och max fem-patroners magasin för jakt, vid övningsskytte på bana är det ok med större magasin.

2 gillningar

Där ser man, det visste jag inte om.
Nästan så man blir lite sugen nu. :joy:
Fast jag skippar nog att måla om den.

1 gillning

Läste lite och såg lite blandat om licenser för sådana vapen. Kan du hålla mig uppdaterad om du får licens på den?

Absolut, jag hojtar till. Många har redan fått sina inköpstillstånd.

Varför vill man ha en sådan istället för ”klassisk” studsare?

Skakiga skyttar? :sunglasses:

En elektronikväska främst för resor. Hårt skal:
UGREEN Elektronikväska Tillbehörspåse EVA Oxford Kabelväska Resväska Vattentät Stötsäker Påse för Elektroniska Tillbehör, Kablar, Laddare, Hårddisk, Hörlurar, Externt Batteri, Minneskort, USB Minne etc. : Amazon.se: Elektronik

7 gillningar

Bara att lägga till en sån här så är bössan komplett :wink:

1 gillning

Grovstyckat och färdiggrillat på samma gång :slight_smile:

Ett par justerbara skoblock som jag kan töja ut mina skor med. Givetvis Amazon som levererar.

10 gillningar