Vad köpte ni senast? (2023)

God Jul på dig. :rofl::rofl:

2 gillningar

Blev en höstlovsresa med familjen till Paris där vi ska hänga en vecka. :heart_eyes:

16 gillningar

Kom Las Vegas resan av sig?

Det kan man säga, vi insåg att det inte är bästa stället att åka med barnen till och sedan hinner man inte USA på en vecka. Så blir att hälsa på min syrra i Paris istället =)

3 gillningar
6 gillningar

Japp, Vegas åker man till utan barn. Är man under 21 år är det inte så mycket kul att göra runt strippen.

2 gillningar

Paris en underbar stad, även med barnen :blush:

Älskar Paris och kan aldrig åka dit för många gånger. Blir ett besök på Disneyland så ungarna får leka av sig ordentligt med.

1 gillning

Fru och dotter med sällskap var där får två månader sedan och var lyriska över Pink Mamma. Italiensk restaurang. Måste dock boka bord innan eftersom det är så populärt.

1 gillning

En vecka räcker fint och mer därtill för The Big Apple. :slight_smile:

Vi var en longweekend i Paris 2016. Riktigt trevligt.

Lite bilder därifrån

3 gillningar

Var där 2019 hela familjen. Hittade ett fantastisk lägenhetshotell ett stenkast från Louvren. Men får nog säga att Palais Royal var en överraskning :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Nja två dagar är ju bara resa och tar en stund att kalibrera om hjärnan till ny tid. Ska man resa hela den vägen så tycker iaf jag att det är för kort med en vecka, blir stressigt annars :slight_smile:

1 gillning

Aldrig haft problem med tidsskillnaden västerut, värre är när man åker österut tycker jag, då blir man mer påverkad av tidsskillnaden.

T.ex. Till staterna så åker man från Arlanda typ kl10 lokal tid och landar ungefär (+- 1/2 timmar) samma tid lokal tid, sen är det bara att hålla ut några timmar så är man ikapp. Iaf min erfarenhet.

Jag har aldrig haft problem med tidsomställning. Frugan däremot tar typ en vecka innan hon är i fas igen.

Kom att tänka på detta från byggahus :sweat_smile:

1 gillning

Hahaha lilla malmis!

2 gillningar

Bara 16 kkr för två dagar på Disneyland/Paris lät ju billigt. Hade han med sig kaffetermos och kylväska med färdigbredda ostsmörgåsar som lunch i parken?

Har man det jobbigt med tidsomställningen förstår jag det men jag tycker att det går bort mindre restid till USA än till sydeuropa.

Som @katho säger är ju ditvägen praktiskt sett en kort tid (åtta timmars flygtid till östkusten är ju bara två timmar tappade på flygplanet) och på hemvägen flyger man ju över natten.

Men det är såklart en vanesak också, jag har ofta korsat Atlanten för bara ett par dagar, inga problem när man gör det men det kostar lite i efterhand.

Köpt / lagt handpenning på ny bössa. Leverans om 2-3 månader.
(en svart, men den ska lämnas in för ommålning till rose gold)

7 gillningar