Vad kan man göra med en HomePod?

Ropade in en HomePod på Tradera som troligtvis kommer imorgon. Har kollat runt lite och inte blivit så mycket klokare på vad den kan och vad man kan ha den till. Så nu förlitar jag mig på er HomePod användare att ni överöser mig med förslag vad jag kan göra med denna lilla pryl.

Spela musik, ha som HomeKit-hubb :slight_smile:

Med en högtalare kan du förmodligen ha lite musik igång på den :man_shrugging:t2::joy:
Prata med Siri på engelska… Sen blir den per automatik en hub för homekit…

Köpte en för ett tag sen. Den testade jag i några dagar men blev så besviken på ljudet så den har stått i några veckor i sin kartong nu…

Har ju inget HomeKit (än) utan tänkte väl böja med att koppla ihop den med ATV’n. Tänkte mest om det fanns några påskägg man inte hört så mycket om.

Jag har mina I köket. Spela musik är ju det primära. En stor fördel är ju om du kör Music annars skall man nog inte ha en HomePod. Sen har jag den för att sätta timer. Den klarar ju flera timer åt gången. Kolla väder. Den funkar ju tyvärr inte att styra HomeKit om du kör svenska på iPhone.

Antingen fel på dina öron eller så har du fått en defekt enhet.

Jocko! Vad har vi sagt? :slight_smile:

2 gillningar

Så, hur länge ska den vara i kartongen?

@RolexJocke: Du har ju hängt på 99mac rätt länge nu och har alltså inte hängt med i något snack om HomePod där??? :smiley:

Sen att fråga efter att du köpt en… tänk om den hade varit bra på att förstöra klockor och endast det… tänk på det du :wink:

Hehe jadu. Antingen tills jag och @Esse lyckas hitta en tid som passar både eller tills en ev. ny ägare packar upp den.

Så så lille Jocko, du får veta inom sinom tid.

1 gillning

Tänkte bara att den kunde få stå hemma hos mig så länge :wink:

Vadå tid, du och Esse… behöver du hjälp med att packa upp den? :smiley:

Har faktiskt inte följt med i HomePod snacket så mycket p g a det mest handlat om HomeKit. Var mest lite nyfiken på denna lilla högtalare så köpte den lite på chans. Den finner nog relativt lätt en ny ägare om den inte fyller någon funktion hos mig. Jag kanske snöar in på HomeKit och då är jag ju lite förberedd. :joy:

Får man fråga vad du betalade? (ja det får du men nått svar får du inte)

Det går bra. 2340:- + frakt på Tradera.

Tackar :slight_smile:
Skapligt pris på något som inte slits ut sas.

Tänk på mig om du inte vill behålla den :wink:

Jag har dig i åtanke. :+1:

Hehe nä ska bort och jämföra med hans HomePod.

Få det gjort snart så vi får se vem det är fel på, dig eller HomePoden…:sunglasses::smiley: