Vad kan man göra med en HomePod?

Så fort vi båda har tid blir det av. Är det bråttom är du välkommen ner för att provlyssna :wink:

1 gillning

Jag köpte en nyss en HomePod för att jag tröttnat på Google Homes avsaknad för “Rutiner”. Använder främst för att styra belysning och fläktar. Sen såklart musik via Apple Music.

Tycker Siri överträffar Google när det kommer till att förstå vad jag faktiskt vill, dock värt att nämna är att jag då hade Google på svenska.

Mitt största missnöje är AirPlay som ofta laggar och har sig. Men undrar om inte det har något med mitt Wi-fi att göra.

100% att det beror på långsamt eller felkonfigurerat wifi

1 gillning

Tips på konfiguration? Kör Airport Extreme centralt i lägenhet på 47 kvm. Så tycker de fysiska förutsättningarna borde vara med mig :slight_smile:

Har en UniFi accesspunkt en halvmeter från HomePoden’s placering vilket borde bli bra. Antar att jag då ska se till att iPhonen är uppkopplat på det WiFi’t när jag ansluter högtalaren första gången? Eller kan jag välja WiFi anslutning till HomePoden senare via iPhonen om jag önskar?

Korrekt, HomePoden ansluts till samma wifi som enhet du använder för att lägga till den med…

1 gillning

Homepod = The New new iPod HiFi :slightly_smiling_face:

Ja det borde dom men det kan vara något som stör.
Jag använder ett program som heter NetSpot för att mäta styrkan på mitt wifi i lägenheten.

1 gillning

Går inget bra det här. Pluggar i strömmen och den vita lampan snurrar runt som den ska. Låser upp luren och inget händer. Testar manuellt med QR kod, funkar inte, någon 8 siffrig kod finns inte utan bara en med 10 tecken i form av bokstäver och siffror. Att tillägga så slutar den vita lampan lysa efter ca 10 sekunder och på de parningar jag sett på nätet verkar den lysa hela tiden. Siri säget att det är fel på WiFi anslutningen vilket är det enda jag får ut av den för stunden och ett + & - tecken vilket jag kan höja & sänka volymen med.

Är den återställd?

1 gillning

Inte en aning, vet inte hur man återställer.

Hittade hur man återställer och det var det som behövdes. Så nu blir det att testa lite. Tack för tipset.

2 gillningar

bild

1 gillning

Jag får nog ansluta mig till den stora skaran @Cribe. Det är nog något fel på din om du är missnöjd med ljudet, eller så är dina krav lite väl högt ställda. :rofl:

Det lilla jag har testat bådar riktigt gott vad det gäller ljudet, trodde inte att en så här liten burk kunde låta så bra. Ska nu montera upp en hylla på eftermiddagen för vidare test. Återkommer senare.

1 gillning

Låter så instängt hos mig om jag jämför med andra högtalare. Vet att 99 gjorde ett blindtest där alla inklusive jag blev förvånade för HomePod fick inte så bra betyg. Nu förstår jag resultatet av testet.

Ska packa upp den och testa igen.

Är det inte lite så ibland när det gäller ljud och högtalare att man har lite väl höga förväntningar på ljudet. Men när man sedan lyssnar på den setup man hade innan inser man hur bra ljudet är på det nya. :thinking::thinking:

Säkerligen. I mitt fall står både HomePod och Ikeas bokhyllehögtalare i köket. Ljudet i Ikeas högtalare är betydligt klarare och renare i de lägre volymerna. När man skruvar upp för mycket så får basen överslag. Så HomePoden kan spela högre, men inte alls lika klart och fylligt på lägre volymer.

Hade två Play1:or innan jag köpte en HomePod och önskar att det fanns ett väggfäste till den så jag kan sälja Play1:orna

1 gillning

2 gillningar