Vad gör ni just nu?

Var på bio med dottern och hennes polare idag och jag visste inte vad jag gav mig in på. Var en 3D-dokumentär av James Cameron om Billy Eilish som var 5 minuter dokumentär och sedan 2 timmar konsert.

Det var jag, några stackars föräldrar till och tusen tonårstjejer och hela biografen förvandlades till en konsert. Var rätt kul att uppleva men helvete så de skrek :joy:

2 gillningar

Är det inte så att cyklister har inte företräde, men den som framför en bil ska framföra fordonet på ett sådant sätt att den kan stanna fordonet vid fara får annans liv eller hälsa? Domstolar har då tolkat det så att det är primärt föraren av fordonet som är ansvarig/vållande. Det var några år sedan(mer än 10) jag ägnade några timmar åt detta så inte helt säker på alla detaljer.

Skillnaden på cykelöverfart och cykelpassage.

"Cyklister och förare av moped klass II som färdas ut på en cykelöverfart från en cykelbana ska ta hänsyn till avståndet till och hastigheten hos fordon som närmar sig överfarten.

Fordonsförare har väjningsplikt mot cyklande och förare av moped klass II som är ute på eller just ska färdas ut på cykelöverfarten."

Jag tror det var det jag menade. Om en cyklist är på väg ut på cykelöverfarten har fordonsföraren väjningsplikt. Det som står ovan har av domstolar tolkats som att det i princip är fordonsföraren som har ansvar. Men om tex cyklisten kör in i sidan på bilen eller har däcket någon centimeter in på vägbanan skulle det kanske gå att vinna.

Hur många mil är en säsong?

1 gillning
5 gillningar

Skiljer sig en del från år till år beroende på väder och om man har tid. Och det viktigaste, att det inte går sönder något :blush:

Den har gått just under 2500 mil sedan den renoverades och blev inregistrerad i trafik av min far 1963.

3 gillningar

Te långt ifrån. Just nu ca 39 :star_struck: Så den är nästa allt vad man behöver.

1 gillning

Frukost och fortsätter med det viktigaste! :ok_hand:t2:

10 gillningar

Tog sovmorgon visade sig när jag slog upp ögonen och klockan var 09:21..:flushed_face:. Så mänga gånger jag önskar att det vore det normala. Nu när jag sitter här och klockan är 10 och jag har knappt hunnit göra något, är jag sur på det..:laughing::laughing:

4 gillningar

10 gillningar

Det saknas ju en bild på dessa paketen, "Works with HomeKit" :slight_smile:

1 gillning

Räcker med att ytterdörren har stöd för Matter!

Altan öppnar man enkelt innefrån!

En paus i allt fix!

11 gillningar

Dags att bygga med Lego antar jag, inte gjort sen jag var liten.

Ska bli intressant.

9 gillningar

Tvättat av pergolan. Nu är den vit igen.
Och altanen är såpad.

10 gillningar

Nu ska jag och dottern bygga Lego tillsammans.

7 gillningar

En barndomsvän till mig arbetar med att hjälpa ungdomar som hamnat lite snett i livet. Hon berättade om en kille med ett stort intresse för golf, men som har en lätt intellektuell funktionsnedsättning och gärna ville prova på paragolf. När han inte fick någon respons från golfklubbarna här i Gävle erbjöd jag mig att ta med honom på lunch och en golfrunda.

Efter rundan åkte vi vidare till firman eftersom hans stora passion också är motorer. Det slutade med att vi kom fram till att han ska få komma och jobba hos oss några dagar i veckan. Det känns riktigt bra att kunna ge honom en chans att utvecklas och få göra något han tycker om.

25 gillningar

På tal om paragolf.

En kompis far fick amputera benet när han typ var 55. Han hade aldrig hållt i en golfklubba innan dess men när de öppnade en 9 håls bana i närheten blev han sugen på att testa. Han var riktigt duktig och vann mer eller mindre allt han ställde upp i. Han vann t o m ett green card (heter det så) till en riktig 18 håls bana. Idag är han borta men han fick några fina år på golfbanorna innan han gick bort.

7 gillningar

Fan vad fint ändå. Vi sponsrar en kille som köpte en golfbil av oss. Han fick en stroke för några år sedan och har svårt att gå. Han är både vår mest krävande kund och samtidigt den bästa. Man får verkligen perspektiv snabbt på vad som faktiskt betyder något.

1 gillning