Vad gör ni just nu?

"Fick med sig delar av ett skägg"

Haha :joy: Det där kan bli nåt, fast iför sig, rånar du RolexJocke så kommer du ju över en trave kontanter, mer kontanter än du skulle komma över på valfri bank nuförtiden.

Ska bara slänga ihop 10st :sweat_smile:

-11 o liiite snö iaf :smiling_face:

15 gillningar

Då gäller det att vara hängiven :blush:

Troligare rubrik. Sollentunabo allvarligt skadad efter rånförsök i Norrköping då han halkade och krossade sitt bäcken bärandes på en flyttkartong full med kontanter. :joy: :joy:

1 gillning

Elcykelrånet

Det var en kylig morgon i december när Marcus Attefors, Stockholms mest tekniksavvy man och en riktig charmör, drog på sig sina handskar och justerade hjälmen på sin specialutrustade elcykel. Det här var inte vilken elcykel som helst – nej, det här var en turboladdad, AI-förstärkt tvåhjuling som han byggt själv i garaget. Målet för dagen? En spektakulär stöt hos Norrköpings mest omtalade bilmekaniker, Rolexjocke.

Rolexjocke var en legend i trakten, känd för att ha skruvat ihop bilar snabbare än någon annan och för sitt episkt långa skägg som han vårdade med en passion värdig hans Rolex-kollektion. I sitt garage gömde han något som Marcus bara inte kunde motstå – en limiterad Rolex Submariner med diamanter på urtavlan, och dessutom en prototypmotor som ryktades kunna ta en bil från noll till hundra på tre sekunder.

Marcus rullade in i Norrköping under täckmantel av att vara en vanlig kund. Elcykelns dämpade surrande avslöjade inget om dess potentiella kraft. Garagedörren till Rolexjockes verkstad stod öppen, och innanför kunde man höra ett lätt skratt från Jocke själv, som polerade en guldkantad Rolex medan han nynnade till AC/DC:s Highway to Hell.

“Hallå där, Marcus heter jag!” sa Marcus och spelade oskyldig. “Min elcykel strular lite – skulle du kunna kika på den?”

Rolexjocke höjde en buskig ögonbryn, lade undan sin klocka och gick mot cykeln. Det var nu eller aldrig. Med ett snabbt knapptryck aktiverade Marcus en störsändare inbyggd i cykelns ram. All elektronik i garaget började blinka och stänga ner.

“Men vad i hela…!” utbrast Rolexjocke, vars älskade Rolex-väggur nu stod still för första gången på 30 år.

Medan Jocke fumlade med säkringarna rullade Marcus smidigt in i garaget, lokaliserade klockan och motorn, och lade dem i sin specialdesignade cykelväska. Han var precis på väg ut när han hörde ett rytande ljud bakom sig.

“Tror du verkligen att du kan ta mina grejer och bara rulla iväg?!” vrålade Jocke, som hade hoppat in i en av sina modifierade bilar.

Nu började jakten. Marcus trampade för allt vad elcykeln höll, men Jocke låg hack i häl med sin vrålande motor. Genom Norrköpings gator blev det en episk kamp mellan två tekniska genier – den ena på två hjul, den andra på fyra.

Marcus tog en skarp sväng ner i en gränd, där hans cykel visade sin hemliga funktion: en jetboost! Ett tryck på en knapp och han sköt fram som en raket, lämnade Jocke stående i ett moln av rök.

När Jocke klev ur bilen och stirrade på den tomma gatan, viskade han för sig själv:

“Han må ha tagit klockan, men han kommer aldrig att ta mitt skäggs ära.”

Marcus, å sin sida, rullade in i Stockholm igen med sitt byte och ett flin som sträckte sig från öra till öra. “Rolexjocke, vi ses nästa gång. Och då tar jag kanske bilen också!”

8 gillningar

Ja det är inget fel på fantasin iallafall. :joy:

Kan tyvärr inte ta äran för den haha!

Är det AI?

Vad är det för psykhotell man bor på?

11 gillningar

Min pappa vänder alltid toalettrullen åt det hållet, han har gjort det även i min lägenhet när han varit hos mig.
Illa!

5 gillningar

Japp!

Lite otäckt ju! Första jag tänkte var dock att det var AI. Tyckte det var ett lite väl jobbigt inlägg att skriva i denna kvalitetstråd! :wink:

Är det inte på LinkedIn 50% är skrivet av AI?

Jaha då var det igång. :joy:

6 gillningar

Kul :blush:
Jag känner en som fick julklapp från Eurocard på sitt business kort :blush:

Måste ju ha varit en skön paus för @xms67 dagen då den utrustningen för ett ögonblick lämnade Stockholms-området.

3 gillningar

Väntar medans frugan handlar på systemet.

3 gillningar

På väg till Bro för den sista arbetsinsatsen för dagen.

2 gillningar

Nu vill vi ju veta vad du fick?! :sweat_smile: