Stopp på belägg, det är @xms67 vi pratar om. Skulle han gå som vanligt, kan vi räkna ut vad som händer
Skall ta båten tillbaka om en vecka för möta upp dottern. Men har fått tuggummi som skall hjälpa effektivt mot sjösjuka. Så håller tummarna att det går bättre då.
Sitter på Kastrup, planet till Mallorca ställdes precis in – ersättaren går om 5 timmar och det blir en natt på Münchens flygplats och jag blir sen till körningen i morgon.
Även glömt hörlurarna och alla elektronikbutiker är stängda här av någon anledning (samma kedja, konkurs?). Kan inte jobba och ingen ANC på planet.
Men å andra sidan är jag inte en särad kalkon.
Och när jag tänker efter hinner jag ju hem och hämtar lurarna nu – betydligt billigare att köra över bron två gånger än att köpa prylar på flygplatser utan avdragbar moms.
Dragen kalkon om man översätter det rakt över annars, bättre att vara dragen än särad?
Haha söndersliten kanske är bäst!
Haha, jag läste "jag blir sen till kröningen", funderade på vem som skulle krönas
Kung @esse.
Åker buss och på samma sätesrad, närmast gången, sitter en ganska trött och sliten invandraman i arbetskläder. Helt plötslig reser han sig och lämnar plats åt en invandrartjej i 14-15-årsålder. Detta utan ett ljud från någon av dem. Han bara reste sig tvärt och hon bara satte sig, allt utan ett ljud eller ens nickande till varandra.
Kände de varandra? Var de från samma ursprungsland med vissa artighetsregler eller tyckte mannen bara att en tjej ska få sitta? Själv sitter jag lika stabilt som svenskt urberg.
Incheckad på hotellet, snart dags för ett besök i baren för att bestämma vilken restaurang som ska få avnjuta mitt sällskap ikväll
Jag lyssnar på poddar via Pocket Casts. 2024 blev så här:
Nummer 5 som inte syns är Fulkulturpodden.
Tur att man (knappt) kör en 18 år gammal Volvo med manuell växellåda som motvikt till alla elbilar.
Tack för tipset. Lyssnade förr på Fulkulturpodden och hade glömt den. Men inte längre
Försökt rengöra ullmattan i matsalen. Sambon tyckte det var en bra idé att låta 1,5-åringen leka med en kaffetermos med lite kaffe kvar i botten
Elcykel, rånarluva ja man kan ju bli anhållen för mindre.
Han är en del av det där kända Sollentunanätverket, men han kallar sig inte räven eller jordgubben, han går under namnet ananasen
Glöm helikopterrånet, elcykelrånet är nästa serie på Netflix snart!
Ser rubriken framför mig, Rånförsök på verkstad i Norrköping, rånaren flydde tomhänt på elcykel.