Vad gör ni just nu?

Den där chronon har jag varit på väg att köpa flera gånger men är lite orolig för Dubois Depraz som det varit en del strul med. Den är ju så snygg.

Men jag har ju ett par Tudor redan. :joy::joy:

4 gillningar

Du ska då alltid vara värst! Har varit sugen i omgångar på en vintage Tudor men mitt klockköpande har stannat av lite.

Jag köpte chronon strax efter att dom släppte den 2013, såg den i butik och kunde inte motstå. Jag har inte haft några problem med DD-modulen men jag ska villigt erkänna att den inte känns så solid som den borde för en $5,000-klocka.

Tudor har ju gått upp en del i pris också. DD-modulen går ju inte att serva om den strular utan måste bytas tyvärr. Sen hav vi ju GMT'n som också är grym som haft lite problem med datumomslaget men det har de löst med garanti. Men Tudor är ju helt klart intressanta då de har många tilltalande modeller. Har även en Röd Ranger som är rätt så tveksamma. :joy::joy:

Sen har frugan en modern Ranger.

1 gillning

Båda är väldigt snygga och enkla. Jag har en rätt spretig samling klockor med blandat vintage:


Och nytt:


Ibland tänker jag att jag skulle bli en One Watch Guy och då landar jag nästan alltid i en Rolex eller Tudor GMT Pepsi.

1 gillning

Du gillar ju kronografer iallafall. :joy: Monacon är ju en klassiker, Zenithen är ju inte så vanlig. Är det USA vistelserna som skapat Halmiton intresset? De är ju inte så vanliga här. Allihop är ju trevliga.

1 gillning

Tack! Ja, jag gillar kronografer. Att det blivit ett par Hamilton är säkert influerat av USA. Brukar rekommendera dom som extremt prisvärda till folk som vill skaffa sin första 'riktiga' klocka. Gillar också Calibre 11 i Chronomatic:n där dom var tvungna att sätta kronan till vänster för att få plats. Udda är kul. Lite samma sak med Big Blue.

Har ett gäng halvmärkliga udda 'billigare' vintage också som kanske mest är för att man fastnar på eBay sena nätter. Den här jump-hour:n är nog roligast:

1 gillning

Det finns ju massor av kul udda saker framförallt på Ebay. Tyvärr har det blivit lite för mycket business på senare tid och det är gott om lycksökare därute. Men det är ju alltid kul när man hittar saker som tilltalar och har man tur så kan man få till en bra deal.

1 gillning

Poddinspelning med mysiga bulan och ljudtekniker klarinos!

4 gillningar

Den där blåa Tag Heuer ser ut som en urtavla till AW :joy:

Det finns en kul med Gulf logo för fossilfolket. :joy::joy:

2 gillningar

Men av alla klockor ni äger, använder ni allihop regelbundet? Eller är det mer som en frimärkessamling man bara har för att titta på? Det är inte meningen att låta kritisk utan det är en genuin fundering.

Man roterar men kanske inte alla. Nu har ju jag bara några hemma i taget så då är det lättare att välja.

Det är ju en Steve Mcqueen-klocka. En väldigt klassisk racingklocka.

@RolexJocke har nog en våldsamt mycket större samling än jag har men förutom dom mer udda klockorna använder jag de flesta. Kul att matcha med kläder och tillfälle.

1 gillning

Jag har lite svårt att förstå det där. Jag har säkert 10 olika armband till mina apple watch, men byter aldrig nästan, kör med det jag gillar hela tiden bara. Samma sak med urtavlan, kör med den jag gillar, ser ingen anledning att byta. Lite samma grej med mobilskal. Nu har jag kört med det där Spiegen skalet med kameraskydd sen jag köpte det, dock byte jag faktiskt igår till mitt apple silikonskal, ska prova om det funkar bättre, det har en tendens att fastna lite i fickan.

Så du har inte alla hemma? :hushed:
Hur många klockor äger du? :smile:

Fanns en ”kändis” här när jag var yngre som kallades klockgunnar, han hade flera klockor på armarna.

1 gillning

Vi hade också busslennart eller vafan han kallades. Åkte buss hela tiden och satte sig alltid vid unga tjejer (gymnasietjejer) och hängde i centrum och var riktigt creepy.

1 gillning

Vi hade en Buss-Stefan, samma typ fast han satte sig inte vid unga tjejer. Men hängde i centrum/busshållplatsen hela dagarna och åkte runt i kommunen. :slight_smile:

1 gillning

Bättre det än att han var på massa tjejer hahah.
Finns nog original överallt. :joy:

1 gillning

Monacon är min absoluta drömklocka.