Vad gör ni just nu?

Saker som bara händer mig. Jag har en sk. CPAP-maskin. Sådan man har mot sömnapné och/eller snarkning. Natten till lördag vaknade jag av att den blåste in rök i näsan. Sedan luktade den bränt elektronik eller bränd plast. Mycket obehagligt uppvaknande 04:00.

Sedan måste jag ställa mig frågan, hur ofta kan detta hända? Medicintekniska prylar är ju ofta av extremt hög kvalitet just för att det är av viss betydelse att de fungerar... Att den dessutom verkar ha drabbats av någon form av överhettning eller brand är ju helt osannolikt. Men självklart drabbades min maskin av det..:man_shrugging:

1 gillning

Är det en Resmed?
Tycker mig minnas något om dessa och att de har något fel.

Fel av mig, det är Dreamstation 2 som rätt nyligen fått rapporter om bränder!

Philips Dreamstations. De hade en gigantisk återkallelse för ett tag sedan, men det handlade om något annat. Såg lite olika uppgifter på nätet, men det verkade vara ett ljuddämpande skum som löstes upp och spred små partiklar. Min är utbytt.

Det där verkar ju vara exakt det som hänt mig..:flushed:. Jag googlade lite men hittade inget, antagligen kollade jag bara på svenska. Det där var ju superintressant. Tack!

1 gillning

Jag har själv en Dreamstation (1) som blev utbytt på grund av skumdämpningen som kunde vara cancerframkallande, men det är den nyare version 2 som brinner.

Men nu är väl problemet löst, nu törs du ju inte snarka. :joy::joy::joy:

Eller sova..:sweat_smile:

Wake Up Love GIF by NETFLIX

1 gillning

homer simpson sleeping GIF

Väldigt läskigt. Hade nog inte vågat använda maskinen mer om nåt sånt hände om jag nu hade haft behov att använda en sådan.

I USA så hade du stämt något företag och blivit snuskigt rik.

1 gillning

Vem är förvånad över att det här inlägget kom från dig? :blush:
Heter du Murphy egentligen??

Nu ska vi vara snälla och tysta för han sover just nu. :joy::joy:

På din tid var man tvungen att snarka för att hålla vilda djur borta från grottan :joy:

Jomen, lite så..:sweat_smile: Därför var det lite befriande att se artikeln om USA så att man vet att maninte är ensam..:joy:

Du vet väl att man bör ha en brandsläckare vid sängkanten när man sängröker? :joy:

Vaknade, började göra i ordning mig, kollar jobbtelefon och ser att chefis lagt meddelande om skitvädret och att vi som bor längre bort kan välja att jobba hemma.
Vet att jag kommer sätta mig på röven så fort jag går utanför porten så landade i sängen igen.
Finns inget bättre än en förvärmd säng. :joy:


Inte orange längre i alla fall. :sweat_smile:

9 gillningar

Ångrar att jag inte tittade ut innan jag drog iväg, hade stannat hemma då med :joy: Regnar fan på tvären, blåser satan och är glashalt


Jack har stenkoll på alla skumma typer som kommer och går där ute. Eller så planerar han vilka pinnar han ska samla på sig under nästa promenad.

6 gillningar

Haha fyfan!
Ja det är riktigt skitväder nu… hoppas det är bättre imorgon.
Trött på att behöva stanna hemma extra.

Är du i Göteborg? :joy: