Polestar original, mina vinterfälgar.
Njaa, har haft den här i snart 2,5 år..
Jag gillade den profilen. För att inte tala om färgen..![]()
Men hjälp en med ett minne som en guldfisk. Håller du på att byta bil eller har du två nu?
Den är faktiskt nice den där modellen, 408 GT.
Nä jag har bara Polestaren just nu. ![]()
Nu fatar jag...

Det är bara två problem, det är en fossilbil och dessutom en Peugeot.
Avresa till Sälen 08:00..![]()
Vi är packade och klara, familj 2 säger att de kommer vara klara 09:00 och familj 3 hälsar stressat att de tycker de blir bäst om vi andra åker när vi är klara så kommer de lite senare..
. Familj 3 brukar vara lite svåra att få in i planeringsschemat..
.
”Plans are of little importance, but planning is essential.”
Vi hade iallafall tur med vädret.
![]()
Ska du bli trucker nu?
Stanna i Malung på SuC och rapportera läget ![]()
Inte precis nu, men vi var på Vasamuseet i veckan.
Såg att man kan köpa en cirka 40 cm lång bult, för ynka 11 500 kr, man får även ett fint etui/låda, svart med ett guldigt Vasaskepp på. Ungefär lika stor som en whiskykartong fast lite högre.
Perfekt att ha i tisdags-lunchsalen på ett sidobord, när man bjuder över sina tisdags-klubb-vänner, som även dom självklart skiter fullständigt i vad man samlar på, bara det är udda och dyrt.
Jag köpte förstås fem stycken. Så har man något nytt att samtala kring även denna tisdag.… Iaf någon minut… innan det framkommer att Pål köpt 20 bultar….
//
Såg sen på hemsidan att man skänker en gåva genom att köpa bulten för att bidra till återskapandet av skeppet, och så får man en fin bult. Åååååå mmmm äntligen. Man kunde väl fått en fin whiskykaraff eller nåt istället….
En jag känner körde förbi där förra veckan, fullständigt kaos. 70 bilar i kö till laddare
Kan vara bra att ha om rätt arbete dyker upp. Kört tidigare.
Alltid bra med lite extra behörigheter om något dyker upp som kräver dessa.
Stannat i Vansbro på en liten laddstation med 6 st. 350 kW laddare. Första fungerade inte. Höll på ihop med en annan trevlig elbilsägare men efter fyra reservationer på kortet såg jag att bilen bredvid var klar. Det gick att ta ut sladden på den bilen så nu sitter den i min bil och det funkar.
Men kom enbart upp på 130 kW en kort stund. Sedan ned till runt 115 kW under en period och nu sjunker det sakta. Kom fram med förvärmt batteri på 24 %. Men men, nu laddas det.
Chock för dig som är van med turkiska priser. ![]()
Som man säger: Det "lira"r inte med turkiska priser. ![]()
![]()