Vad gör ni just nu? (2022)

För brända för att jag ska sätta tänderna i dem, men jag äter sällan fika…

2 gillningar

Va fan bara för du bor på Ekerö behöver du bli en finlirare första veckan. :joy::joy:

Här nere kallar vi det brända flavor. :joy::joy:

1 gillning

nädu…detta är riktig vaniljsås.
Ska jag vara ärlig så var den senaste vaniljsmörjan bättre än den där från ekströms. Men långt ifrån egengjord vaniljsås.

1 gillning

Tyst nu, stör mig inte när jag stoppar korv. :joy::joy::joy:

1 gillning

Det här med egengjort eller inte. Det är klart att det som är egengjort blir bättre. Själv kan jag slås av att egentillverkad majonäs blir så otroligt gott att det borde klassas som ett hot mot folkhälsan och förbjudas.

2 gillningar

…Vadå?, Finns majonäs att köpa?. Gör man inte alltid själv??.

Haha…:sweat_smile: Wtf… Jag kör köpesås 19 av 20 ggr. Men jösses vilken skillnad.

Här i Sverige är det nog ganska få som gör egen majonnäs. :man_shrugging:
Jag jobbar ju på en grossist för mat och dryck.
Vi säljer grymt mycket majonäs till restauranger.
Många skulle nog bli förvånade hur mycket genvägar många restauranger tar i köket. Bara en som sak som potatis, lök och liknandr. Färdighackat och potatis som typ är färdigkokt.
Färdigstekta ägg och bacon. :joy:

5 gillningar

Det är väl så med det mesta, typ bea, majo och vaniljsås(sorry @Stefan_Sandstrom :blush:). Det blir galet mycket bättre men vi köper det i halv eller helfabrikat(heter det så?). När bean kom till Sverige var det ju Blå Bands pulver som blev en vattning sörja som ringlades över kött och pommes. När Lohmanders kom var ju det en revolution.

4 gillningar

Som vanligt går jag mot strömmen och säger: Jag har aldrig smakat en godare bea än pulver bean. Till saken hör att jag inte gillar majo heller egentligen. Men sen är jag ju också en stor halvfabrikats fantast.

Helt frisk är du inte!:joy::joy:

1 gillning

Det underlättar att vara lite bäng. :joy::joy:

Det är svårt att veta vad man ska skriva…:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Pulverbea…:joy::man_shrugging::joy::man_shrugging: Ibland undrar man ju varför vissa saker finns i affären, vem köper dem så att säga… Kommer vara mycket mer ödmjuk i de funderingarna framöver…:grin:

2 gillningar

Tror pulversåserna används främst av de som inte har möjlighet till kyl, t.ex. folk som är ute och campar i tält.

1 gillning

Och vår @RolexJocke :heart_eyes:

2 gillningar

Många äldre kör nog med dom fortfarande eftersom det var de som gällde när dom växte upp. Blå Band lanserades 1951. Min far bland annat.

2 gillningar

Skulle snarare säga tvärsom för morsan som är född -37 skulle aldrig få för sig att servera någon sås gjord på pulver :slight_smile:

1 gillning

Men kollar man den hyllan för Blå Band/Knorr har den ju minskat dom senaste åren så känns lite som dom inte är lika populära.

1 gillning

Fipplat på och till slut fått in mina Zigbee-enheter in i Homekit, via en Conbee II sticka.
Ingen Hue eller IKEA gateway ansluten längre!
Körde in en image av Homebridge för Raspberry Pi på en 3B+, lade på VNC, deCONZ/Phoscon och lite till.
Nu gäller det bara att städa upp allt.

Får bli imorrn eller så.

5 gillningar

Vad säger du @RolexJocke ? Är det ett påhopp eller ett sanningsvittne..:sweat_smile:

2 gillningar