Vad gör ni just nu? (2022)

Så… vad fick ni för julklappar i år? :drum:

1 gillning

Nada.

Fint nyår ändå måste jag säga, ett av de bättre. Åt gott och frugan gick och lade sig runt 22 (jobbar och börjar 06 imorgon) så det var jag och barnen. Vi ritade, busade och firade 12-slaget med tomtebloss.

2022 känns inte helt nice dock, inleder måndag med läkarbesök då jag har fått blod i urinet helt utan symtom för urinvägsinfektion. Så får se vad det kan vara för “spännande” som bjuds på.

Oh well, gott nytt på er alla älskade bubblisar :heart:

22 gillningar

Då håller vi alla tummarna att det går bra på måndag…:pray::heart:

Har också haft en fin kväll. Käkat gott, druckit gott, snackat, slappat och ute med bomber, granater och bubbel för att fira tolvslaget. Nu slöa med något gott i glaset. Hustrun hävdar att man inte går och lägger sig före tre…:man_shrugging::sweat_smile:

7 gillningar

Här blev det en lugn hemmakväll med sambo och son, käka gott och hade det allmänt mysigt.
Nu har sambon checkat in i soffan och sonen hittat en Beck-film att slötitta på så blir nog att hänga upp nån timma till :blush:

Gott Nytt År på er :partying_face:

7 gillningar

klockan är 5:12 här och nu fick jag äntligen gå till sängs

6 gillningar

Det är ordning på er…:grin:

2 gillningar

är duktig på att vara vaken sent. frun också. men sängen är nu väldigt skön.

2 gillningar

Kollar egentligen på amerikansk fotboll , orange bowl (college), men på en tv borta i hörnet är de WWE eller något och jävlar vad svårt de är att hålla sig för skratt :sweat_smile:
Edit: det är en rejäl fördel om man är flint verkar de som , annars tycker dom tag i hästsvansen
(Här kan man också fira nyår :grin:)

6 gillningar

Tjejerna har disco, det kom lite snö och jag läser om supervulkaner…

1 gillning

Tröttnade på supervulkaner och dyker in i den nya akademiska och politiska diskussionen om meritokrati som väl får sägas startade med Michael Sandels bok Tyranny of Merit (2020). The Economists politiska redaktör Adrian Wooldridge skrev senare en bok som likt en trumpetstöt försvarar meritokratin som grundläggande tanke för samhällets organisation.

Ganska mysigt att sitta mitt i ett disco och och smådutta i olika frågor. Kan dock inte garantera att jag kommer ihåg något imorgon(idag), men då kan man ju läsa samma text igen…:sunglasses:

Vad hände med @Sevis slog han ihop efter en 600 kronors skumpa?

4 gillningar

Hänger på stranden med en kall öl!

14 gillningar

Lite så :rofl:

3 gillningar

Tittar på solen som är på väg upp. -16 just nu.

11 gillningar

Efter en kort men väl genomförd sömn är man pigg som en mört…:sunglasses:

3 gillningar

Legobygge efter frukosten. Får inte vara med och bygga, så jag roar mig med att sortera bitarna på bästa curlingmanér.

9 gillningar

5 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Vad blir det för mat?

Knolling är ju fasiken bland det finare i lego bygge

1 gillning

Möblerar om. Sonen ville byta rum, så det är klart han fick det. Legorummet blir barnrum och barnrummet blir Legorum, eller byggarrum snarare kanske. Jag hoppas kunna flytta en vägg och göra det till vårt sovrum i ett senare stadie då det är det största rummet på övervåningen.


5 gillningar