Vad gör ni just nu? (2022)

Fint med eventuellt försäkringsbedrägeri.

1 gillning

Arlöv. Förklarar allt :joy:

1 gillning

Ska skaffa en likadan dekal till bilen när jag är 48! :joy:

2 gillningar

Normalt tänker jag pojkrum, 15år. :slight_smile:

Jag är 15!

2 gillningar

Du menar du äter för 15? :joy::joy:

1 gillning

Normalt sa jag. Ditt var faktiskt riktigt smakfullt! :slight_smile:

1 gillning

Tack :heart_eyes:

Givetvis

Fast det är väll hans problem… :lying_face:
Jag bävar själv för när dottern blir så pass gammal att jag måste lära mig själv innan jag kan hjälpa henne…

Normalt ser jag läxstunden som riktigt rolig. Man umgås, man lser sitt barn förkovra sig och man lär sig själv eller återuppväcker gamla kunskaper. Men äldsta barnet är 25 och minsta 12. Det är en enorm skillnad på antalet läxor och “tyngden” på läxorna. Ibland kan jag tycka att det var mycket i 5:an och nu 6:an. Enda fördelen(om nu inte mycket läxor per se är bra) är att studiehjälpen blivit mer accepterad. På vissa skolor har det blivit ett ställe några går till för att fixa läxkorna, inte för att de har särskilda behov. Sonen gillat dock inte läxhjälpen.

Men just igår fanns det alternativanvändning av tiden…:sunglasses: Men nu kan jag allt om järn, masugnar och olika miljöaspekter på det…:grin:

Hemma är det allt annat än roligt med läxor, barnen hatar det och vill inte lägga ner någon tid alls på skolarbetet. Jag hatar läxor för jag tycker det är ett orättvist system men hatar inte mina barn så vill att de ska fa bra betyg så tjatar varje dag tills det blir bråk och barnen gör läxorna (ofta med min hjälp) och alla är skitsura hela.

1 gillning

Påväg upp till Tärnaby så finns ett litet bageri som heter Granö Bröd, givet stopp!.
Nu kommer man få sitta i bilen med lukten av nybakta bullar i fyra timmar :grinning::gun:.

12 gillningar

Det hade inte luktat någon längre stund i min bil. :joy::joy:

3 gillningar

Du tror inte helt motsatt strategi skulle funka bättre? Pappan med glädje och energi: ”Jaa, vad har vi för läxor idag…:star_struck:.” Ungarna sura och störda. Pappan: Nej, läxor är kul. Vi lär oss alla något och det måste ändå göras. Kom igen nu, ska vi göra dem direkt eller sedan? :smiley:

Lätt att föreslå så här bakom tangenterna. Men det känns ju inte som utfallet av din strategi ger så många pluspoäng.

1 gillning

Nä hade inte väntat mig nått annat! :grimacing::grin:

1 gillning

Har provat det mesta för att få de att lämna datorerna, den äldsta blir 17 i år och är snart klar med skolan sen är det bara några hundår kvar med ett barn att tjata på så biter ihop. =)

2 gillningar

Fredag och fick feeling. Konditoribesök…:smiley:

12 gillningar

Vi var tydligen i Älvsjö samtidigt. Var på väg därifrån med pendeln för en timme sedan. 🕵🏻‍♂️ För skojs skull kan vi säga att jag är den mörkklädda figuren uppe till höger i bild.

1 gillning

Satt där och tänkte att det rör sig en del kufar här…:innocent::laughing:

2 gillningar