Vad gör ni just nu? (2022)

Ja, det är underbart att kunna sitta i bilen och ha klimatanläggningen igång utan tomgångskörning. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Vi åkte till Tjörn för ca 40 minuter sedan, helt galna köer in till fastlanddet.

1 gillning

Trodde det skulle ha lugnat ner sig men verkar som att vädret får badisarna att åka in. Tycker synd om pappa som jobbar i Stenungsund… blir tyvärr såhär på somrarna när alla badgäster dyker upp, sjukt ohållbart.

Då var Gothia Cup över för vår del. Fotbollen har väl inte gått som man skulle önska men killarna har haft underbara dagar, ledarna verkar ha överlevt och vi föräldrar i supporterhuset har haft en galet trevlig vecka. En natt kvar där vi är ett gång föräldrar som stannar ett dygn till, men nu med våra 13-åriga killar, och två storebröder, i huset. Ljudvolymen och springet i huset har ökat radikalt..:sweat_smile:

1 gillning

Vi trodde det var en olycka eller något, men det kanske ser ut så här då och då? Lite stockholmsfeeling över det hela..:grin:. Fast vi har sällan köer mitt på dagen en fredag.

Ser ut såhär på somrarna, vanligtvis ut mot Tjörn då alla badjävlar envist ska hit varje sommar. Och sen när det är dåligt väder åker dom in mot landet och skapar köer på det sättet istället.

1 gillning

Va sparsmakat kontor du har :wink:

Är det vaniljsås på och var är ananasen? :wink::joy:

1 gillning

Japp! Hur gillar du mina prylar?

Då var vi igång igen!:loud_sound::loud_sound::man_dancing::dancer:t5:
bild

4 gillningar

Jag hör inte vad du säger. :joy::joy:

Det ser ut som om bokhyllorna var en onödig utgift. :joy::joy::joy:

1 gillning

Haha, detta är inte från början min plats.
Jag bytte till den innan sommaren efter hon sagt upp sig för att man sitter mer undangömt, innan satt jag nästan i vår ingång så folk störde mig hela tiden men nu slipper jag det.
Har inte gjort den till ”min” riktigt för jag har aldrig haft ett permanent jobb innan, var konsult innan detta jobbet så är svår för mig att vänja mig vid det haha.

2 gillningar

Av de fåtal där är :wink: så ser det bra ut. HP har vi också börjat köra med, tycker dock kvaliteten är sämre än Dell som vi haft innan. Välvda skärmar har vi också en del, då det system vi kör gör sig bäst på stora skärmar alternativ flera.

1 gillning

Haha nej jag har inte så mycket prylar men behöver inget större.
Tänkt ta med blomma eller något typ men som jag skrev innan har jag aldrig haft ett ”permanent” jobb innan så har aldrig riktigt känt att någon plats varit riktigt min.
Tycker våra HP funkar bra, inte så mycket erfarenhet av Dell. Hade det på något uppdrag men det är flera år sedan.

Har fortfarande kvar min 12” Dell och den har funkat super i 3 år. Aldrig något strul. Med HP har det varit hdmi-strul, tangenter som lossnat, kassa batterier m.m.

1 gillning

72xx? Bra grejer.

Hmm okej, vi har datorerna i fyra år och byter. Lite olika kvalitet på generationerna.. sen eftersom det är kommun så är det inte vi som bestämmer märken utan det är via dom där nu tappar jag ordet… företag får ju lägga in sina propositioner typ.

Det är olika upphandlingar som görs, kanske det du tänker på. Vi har också 4 år tror jag eller 3. Vi betalar en s.k hyra till IT.