Vad gör ni just nu? (2022)

Radio hade jag för 20 år sedan och då var det snabbt.

1 gillning

Kunder som vet. :joy:

10 gillningar

intressant..vad är det för teknik?

Nu så! första semesterölen intagen efter montering av ångeststudsmatta och poolen är uppblåst och fylld. Nu checkar jag ut.

15 gillningar

Fyllt på spolarvätska i bilen, lyssnar på ljudbok och väntar på att crockis express ska göra färdigt mitt ris. :red_car:

1 gillning

Ångeststudsmatta? :joy:

Fiberkabel dras normalt upp till masterna. Signalen skickas sedan vidare med hjälp av radiolänk till kundernas mottagare. Med hjälp av en riktad radiostråle kan vi erbjuda hastigheter upp till 200 Mbit/utan någon gräns för datamängd.

MicroNät har egna frekvenser på nästan alla orter där vi bygger ut nätet. Det är nyckeln till ett stabilt nät med lång räckvidd. Däremot kräver tjänsten fri sikt mellan mottagare och mast.

2 gillningar

Precis varit och tagit ett uppfriskande bad (18° C) i en damm.

Nu blir det halloumiburgare.

6 gillningar

tänkte om de använder 802.11(wifi) 2.4ghz teknik eller CDMA2000

MicroGroup Europe AB har beviljats ett drygt tiotal tillstånd att använda radiosändare på kommunal basis i frekvensbandet 3400 – 3800 MHz för lokala tillämpningar.

Hittade ovan info när jag googlade och hamnade på någon foliehattsida som begärt ut informationen. Tydligen är det så kallade ”elallergiker” i Dalarna och Gästrikland som protesterar mot radiosändarna.

1 gillning

Krävs typ en civilingenjörsexamen för att få ihop fanskapet. Har monterat ned och upp det i fyra års tid men svär lika mycket varje gång :joy:

2 gillningar

Det låter som en mardrömsstudsmatta. xD

En kompis har datafirma och han hade fiber på sitt företag i slutet på 90 talet. Vi hyrde då en lägenhet som låg strategiskt bra placerad mellan hans företag och en av hans stora kunder. Så vi fick erbjudande att för en billig penning få radioutrustning uppsatt på taket och inkoppling av våra datorer till nätet. han kunde då via radion koppla från oss till sin kund som ville ha bredband. Så innan millennium skiftet satt vi med en stabil 3 mbit koppling vilket inte var helt vanligt hos en privatperson. Snacka om att vi var glada att skrota modemet. :joy::joy:

5 gillningar

Du har ju drönarkort, då får du väl ihop en studsmatta? :joy::joy:

1 gillning

Han tog drönarkort efter att han slängde instruktionsboken.

Ta drönarkort är tydligen enklare än att montera studsmatta :grinning_face_with_smiling_eyes:

Fick ett brev från Skandia idag då ett av mina sparanden ska börja utbetalas när man blir 60. Är lite kluven till hur man ska göra med detta. Vad kan vara smartast? Hur hade du gjort? Och varför?

Casha ut 60-65, in på ett ISK och fondspara pengarna, använd när/om du behöver.

Så hade jag nog gjort. Då får jag pengarna på kortast tid och flyttar till ett ISK med fonder varje månad.

4 gillningar

Hade gjort på samma sätt. Casha ut fort som faen när skatten är så låg som möjligt.

2 gillningar

Kan man göra detta med automatik? Eller måste detta ske manuellt. Är inte insatt i ISK fondsparande, finns det en uppsjö att välja på?