Vad gör ni just nu? (2022)

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Bubblans driftinfotråd

Precis varit på sonens första skolavslutning. Nu vidare till jobb för att göra lite nytta innan det blir fredag eftermiddag.

4 gillningar

Jag lägger in mina träningspass i kalendern. I och med att jag jobbar skift samtidigt som familj och hund tar sin tid så tycker jag att det funkar bäst. Det tar naturligtvis emot ibland och något pass hoppas över när latmasken slår till, men på det stora hela funkar det bra.

1 gillning

Ska testa det, tack!
Kanske blir enklare om det ligger en fast tid, inte tänkt på det innan.

Det är inte hela världen om man hoppar över något pass heller, men det brukar ta 3-4 månader innan det blir en vanesak att träna.
För mig är det styrketräning som det har fungerat på. Försöker börja bygga upp konditionen igen också, testade Pickleball för första gången i onsdags. Jag hoppas att det är vägen till att återfå min forna kondition.

Jag var väldigt duktig 2020 och promenerade/sprang minst 4 gånger i veckan, hittade ett flow... men det är fruktansvärt svårt att hitta tillbaka. Jag vill dock inget hellre även om det är en inre fight, om du förstår vad jag menar.

Då finns det kvar någonstans därinne. Den inre fighten känner jag verkligen till, pannbenet blir dock tjockare för varje vecka :blush:
Börja försiktig, snabb promenad fem minuter, lätt jogg en minut. Öka tiden för joggning lite varje vecka. Försök vara ute minst 45 minuter varje gång.

1 gillning

Jag tror inte jag kommer klara 45 minuter, inte i början i alla fall men ska försöka ta mig ut oftare och långsamt få igång joggningen.
Tack för dina tips!

1 gillning

Håller med dig. 6an är ju viktigt för nästa är ju högstadiet. Och tempot är på de flesta skolor relativt högt även i låg och mellanstadiet

Skolavslutning för dom två minsta

Edit: glömde ju den äldsta där som hade skolavslutning oxå , 2 år kvar till lärare

13 gillningar

Om jag jämför tempot och kraven i 6an mellan minstingen och den äldsta som är 13 år äldre så är det som dag och natt. Kraven, komplexiteten, läxorna - allt är tuffare, mycket tuffare.

2 gillningar

Helt galen eftermiddag. Jakten på revbensspjäll under Teamsmöten kan vi kalla det. Jagat från affär till affär till affär samtidigt som Teamsmöten avlöst varandra. Hittade inga revbensspjäll och helt plötsligt ringer hustrun och kvittrar att de har jättefina här där jag är, så du behöver inte åka ut och handla… Hon hade inte tid att handla idag..:man_shrugging::joy:

Nu biltvätt och sedan hem för helg..:partying_face:

6 gillningar

Undrade varför inga fåglar använt holken i år. Humlebo :slightly_smiling_face:


12 gillningar

Jag trodde dom byggde i mark. Hursom är dom söta!

1 gillning

Ja humlor är toppen. De får gärna bo där. Värre var det för något år sedan när getingar flyttade in :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Ja eller va gjorde ja .. jo ja la in en 45 45 regel i bilen 330cm lång tryckte på stänga bakluckan utan att tänka mig för … den knäckte framrutan , dag 2 på ”nya” bilen … jajaja ja vet …

4 gillningar

Drulleförsäkring?

Bara att hänvisa till regelverket, hittar ut själv. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Jävligt surt men trösten är ju att en ny ruta är rätt gott ibland. Men det är klart bilen kanske inte har gått så långt att rutan var sliten.

1 gillning

Reser med Mälartåg från Stockholm till Vingåker. Ska bli bortskämd hos min mor en helg.

8 gillningar