Vad gör ni just nu? (2022)

Precis komma hem från 3 timmars guide i största slum området i Bangkok. Helt otroligt hur de bor och hur vänliga alla var. Ställde gärna upp på bilder och ville bjuda på allt från knark till mat. Riktigt kul upplevelse!

4 gillningar

Kul!
Hade du gjort samma sak i Sverige hade du åkt på stryk i princip. Klampar man in med en kamera i högsta hugg i ett övre medelklassområde här så lär det bli liv. Jag har “provat” av misstag :man_shrugging:

Finns ett bra poddradioavsnitt från Fotosidan om just ämnet “gatufoto”.

Vi diskuterade faktiskt det när vi gick runt! Det hade aldrig gått att göra någonting liknande i Sverige och ett utsatt område…

Alla vi träffade var så himla trevliga och när jag pratade lite Thai med dom så ville i stort sett alla att man skulle komma in i deras “hus”.

Tack för tipset, ska lyssna på det! :smiley:

2 gillningar

Bara hunnit skummat igenom bilderna, men är rätt nöjd med denna!

5 gillningar

Besiktning av bilen för sista gången i min ägo. Den har alltid gått igenom med blankt papper, men nu när bilen ska bytas bort blir det lite nervöst.

8 gillningar

Hur gick det då?

Blankt papper! :sunglasses:

7 gillningar

Hur mår axeln?. Fick du en alvidon tejpad på axeln och en klapp på ryggen?

Armen är lite bättre idag faktiskt men har kanske 20% rörlighet i den. Natten var fruktansvärd med kanske 40 minuter sömn då jag vaknade varje gång jag rörde mig av smärtan.

Men går åt rätt håll så dumt att klaga!

3 gillningar

nice… en rejäl whisky fylla och du är återställd

1 gillning

Haha faktiskt! :tumbler_glass:

2 gillningar

På Dekra fulbesiktas det, de var ju nyss avstängda. :joy:

1 gillning

Passar perfekt, är ju bara intresserad av att biljäveln skulle gå igenom och sedan hålla någon månad till. :wink:

Men det var faktiskt Besikta jag var på. :slight_smile:

Ok såg den gröna färgen och antog Dekra. Jag tycker besiktning är bra så länge det handlar om säkerheten.

Ja, jag överdrev lite. Givetvis vill jag att bilen ska vara trafiksäker även för nästa ägare. :slight_smile:

Men ibland när man ser vilka häckar som är ute och rullar undrar man ju hur det går till.

Jo man har sett ett och annat. :joy:

Tog en härlig promenad :blush:

8 gillningar

Farsan har jobbat som besiktningsman och har en hel del fina historier att berätta om bilar och deras ägare.

Matrester och allehanda skräp är vanligt men även blöjor och soppåsar och cigarettfimpar.
Ibland var bilarna så skitiga invändigt att handskarna klibbade fast i ratten.

1 gillning

På Bilbesiktningen här i min stad har dom en Wall Of Shame där dom sätter upp saker som ramlat av bilen. Det är som lösgodis, lite av allting. Skivbromsar som ramlat i bitar

3 gillningar

Har några timmar själv, så ska försöka få ner denna AP en våning. Vilket innefattar att borra hål genom ytterväggen. En första gången för allt! :sweat_smile:

11 gillningar