Vad gör ni just nu? (2021)

Skönt det är uppehåll. Men ingen vidare värme.

5 gillningar

Scones till frukost.

11 gillningar

Fortsätter med degen. I eftermiddag blir det pizza.

5 gillningar

Jag led av hälsporre i flera år.
Fick lära mig om att springa.
En ultramaratonlöpate lärde mig att springa på främre delen av foten. Hälen sätter jag aldrig ner.
Ont i vaderna i början men efter de tränats upp.

1 gillning

Oj, det trodde jag nästan var omöjligt att lära om.

Även när jag var marathontränad vägde jag ganska mycket och alla försök att ändra fotisättningen ledde till skador. Men, det behöver ju inte bero på vikten, kan ju vara skadebenägenhet rent allmänt.


Självplock på Eriksgården

9 gillningar

Jag kan bara instämma på föregående talare om att framfota och barfotalöpning räddade min löpning. Jag har alltid haft bekymmer med benhinneinflammation och ont i knäna. Men en thaiboxare / MMA fighter lärde mig springa på framfoten.
Fick alltid höra att jag var för lång för att kunna springa ordentligt

2 gillningar

Blir det bärbuffén också?
Var där förra sommaren, åt mjukglass tills jag trodde att jag skulle avlida! :yum:

2 gillningar

Började med bärbuffén vid 11.
Smart koncept att kalla det bärbuffe, låter nyttigt. Hade det hetat maräng eller glassbuffe så hade det nog inte dragit lika mycket.

3 gillningar

Jag pajade mitt högerknä när jag spelade innebandy för en massa år sedan. Upptäckte efter en massa år att jag kunde springa barfota för det minskade belastningen på knät. Även om knät är lagat nu så kör jag alltid med såna skor även när jag går. Är så obekvämt med ”vanliga” skor.

Edit: har också fått mycket mer muskler i fötterna vilket märks genom att min hålfot som tidigare var gigantisk nu bara är stor.

1 gillning

Ja det är lurigt! :yum:
Men de hade gjort det jäkligt fint med alla lekplatser och sådär, så var absolut värt ett besök!

Ja verkligen värt en runda dit!

Promenerar vid Lummelunda, Själsö och Södra hällarna. Gotland är fantastiskt.



9 gillningar

Värmer upp grillen

8 gillningar

Är på väg till Stockholm och sonen är kvar hos sin farmor och farfar. Första gången vi är ifrån honom i mer än ett par dagar. Är nog bra men känns inte bra.

10 gillningar

Mådde bra hela kvällen igår men idag har jag inte rört ett finger och ligger parkerad i sängen med feber och ont i hela kroppen. Ville bara säga det så ni kan tycka synd om mig nu.

Tack på förhand.

10 gillningar

nopp

Vår yngsta har vi knappt sett senaste två månaderna… så man vänjer.

Gotmos… nu blir det grönalund i göteborg

10 gillningar

Var det torrt på parkeringen? :joy::joy: