Vad gör ni just nu? (2021)

Den största nackdelen som jag upplevde det om man kör många korta sträckor så sjönk batterispänningen så pass mycket att den gick inte igång.
Dieselvärmaren defroster inte backspeglarna, den sätter inte igång rattvärmen.
Så nog tycker jag att med en elbil är det enklare och fler funktioner :slight_smile:

1 gillning

På vintern använder jag den varje morgon, ca 1-2mil kör jag. Aldrig varit problem. Rattvärmen tar max 30 sekunder innan den är varm. Backspeglarna har jag dock inget knep för.

Sen skrev han “Hade man haft elbil nu så hade man kunnat sätta sig i en varm bil.:slight_smile: Vilket man kan även med en disel. :slight_smile:

1 gillning

För att få den funktionen på en diesel så måste du ha extrautrustning medan det är mer eller mindre standard på en elbil.

Så är det. Finns givetvis för och nackdelar med båda bilar. Jag kan hoppa in och köra 100 mil, tanka 5 minuter och köra 100 till. :slight_smile:

Med det sagt är jag ändå sugen på en elbil. Dock endast Tesla och dom har jag inte råd med.

Åka 100 mil utan rast? Skulle inte min kropp klara av :joy:

Har du elbils-kropp? :slight_smile: hehe

Bara lite kul att det används ofta som argument från elbilshatarna att dom vill kunna köra 100mil utan att behöva stanna. Jag ser inte det som en fördel utan mer som tortyr :wink:

1 gillning

Här ska vi sitta idag, dricka öl, röka cigarr och kolla på dart hela jävla dagen! :yum:

11 gillningar

Det är ju dock ett väldigt bra argument. Men jag håller med dig. Hade jag haft pengarna hade jag haft en Tesla med vit skinklädsel. MUMS.

Bra argument om man gillar babianarsel :joy:

Längsta bilresan som jag kört de senaste 10 åren är nog Tranås till Norrköping ca 12 mil, en bit kvar till 100 mil. :grinning:

Trodde att öl var sportdryck när man spelade dart.

2 gillningar

Ligger hemma i karantän och inväntar provresultat på covid-19. Tips på serier eller filmer att sträckkolla mottages tacksamt!

1 gillning
2 gillningar

Elbil vs. fossilbil när det gäller uppvärmning på vintern tycker jag är ganska likvärdigt. Däremot saknar jag att kunna starta AC:n på sommaren innan man ska iväg med de fossilbilar jag kört. Det går på min, om jag kommer ihåg rätt, om jag även startar motorn men det känns ju inte så fräscht. Kanske finns det på dyrare bilar, men antar att det drar väldigt mycket ur batteriet i så fall.

Öl är universaldryck inom dart, funkar både för utövare och åskådare! :grinning:

2 gillningar

Är man hemmavid så är det ingen större skillnad mellan fossilbil eller elbil när det gäller uppvärmning av kupén då man kopplar motorvärmaren på fossilbilen.
Men igår när bilen hade stått i två timmar i -18 grader medan man åkte skidor hade det varit nice med varmbil när man skulle hem.
Att få kyla på sommaren går väldigt fort så det har jag inte saknat så mycket. Mer nice to have grej. :slight_smile:

Bakat bananbullar

8 gillningar

Blir det ingen pizza på nyårsdagen nu @Peterboxy?