Vad gör ni just nu? (2021)

Såg på TV4 med reklam och en reklamfilm rullade förbi där ”ambilight” inte alls uttalas som jag alltid har uttalat det (”ambi” som i ”Bambi”). :exploding_head:

Hur ska det uttalas? Jag har uttalat det på samma sätt som du som ambi i Bambi.

1 gillning

Ambi som i Bambi är ju självklart. Men hur tänkte de att det skulle uttalas?

1 gillning

Det har ju hamnat på fel adress, det ser jag ju på långt håll. :joy::joy:

I reklamen säger de ”bi”-delen mer som ”bai” som i ”bilingual” så det blir typ ”am-bai-light”.

Det är väl egentligen mer rätt att uttala i som ai på engelska. :thinking:
Om man tänker på hur bi i bilingual uttalas exvis men det låter helt fel att göra det i Ambilight. :grin:

1 gillning

Ska tilläggas att reklamfilmen är helt på svenska så det är en svensk röst som uttalar det så. Har inte kollat upp några internationella reklamfilmer på Youtube om de också uttalar det så.

1 gillning

Verkar som de flesta på YT som inte är svennebananer säger precis som vi tror att man skall säga:

3 gillningar

Med andra ord bara någon svensk reklamröst som gjort bort sig och blivit godkänd av någon ansvarig på Philips i Sverige? :face_with_hand_over_mouth:

Exakt så!

1 gillning

Minstingen tagit första dosen…:syringe:
Strul vid ankomst då vi inte låg i systemet trots 2 påminnelser via sms. Men det löste sig snabbt och enkelt.

3 gillningar

Först nu läggs sommarbilen i dvala.

4 gillningar

Ser ut som en Saab 9-3 cab av årsmodell 2004.

1 gillning

Besviken på att du inte skrev vilken tvätthall han befinner sig i.

2 gillningar

Tvätthallar är han säker i. Jag har noll koll på hur de ser ut på insidan.

1 gillning

Finns iofs inte så många ok/q8 att välja på :innocent:

Allt som rör bilar är jag dålig på. Till och med osäker på om bensinmacken närmast där vi bor är en Shell, OK/Q8, Circle K eller något annat.

1 gillning

Du har ju andra kvalitéer. :heart::joy:

3 gillningar

10 av 10 bubblor…:+1:

2 gillningar

Stor svettig familj söker litet dragit hus :slightly_smiling_face: