Vad gör ni just nu? (2021)

Iskallt att vara på fotbollscup. Går in i en simhall och värmer mig och köper kaffe.

6 gillningar

Just den där är inte en ipa utan en skotskt Ale. Var bra.
Testade 7 ölar, en lager, fem ale och en porter. Deras Göteborgsporter var riktigt bra och även deras julöl var riktig god.
Deras ipa var rätt standard. Inget som stack ut.

2 gillningar

Bytte plats på diskarna i min Synology 2-disk NAS.
Köpte två nya Ironwolf 4 TB diskar i somras och den ena har jag redan bytt men tyvärr indikerar den nya att den har haft en del fel, detta efter bara drygt en vecka drifttid på den disken.
Lustigt nog kan man starta en Synology NAS (DS213+) på en disk från position 2 insatt i position 1, kan vara bra att veta.
Stoppade sedan in den andra, hittills felfria, disken i position 2 och gjorde en Repair, denna rullar på nu och det lär ta ett antal timmar innan den är klar med att synka in data mellan diskarna.
Skiftet av position på diskarna är en del av felsökningen min, detta för att se om felet flyttar sig eller fortsätter på samma disk.

Funderar på en DS220+…

1 gillning

Såg precis att jag tydligen hade 100GB i min iCloud. Har AppleOne med 50GB enligt planen. Eller har de höjt upp till 100GB?

1 gillning

Höjdes det inte när du tecknade one då?








12 gillningar

Kanske har inte sett det tidigare då jag betalade för 50GB.

Fikar.

4 gillningar

Är det ren sås i den där skålen? :joy:

1 gillning

Japp en halvliter i brist på annat. :rofl::rofl:

G20 möte i Rom just nu så fullt pådrag. Hotellet mittemot vårat verkar vara ett hett ställe.
Står typ 20 skinande Mercedes och andra fina bilar och väntar. Dom har typ väntat hela dagen. :man_shrugging:


8 gillningar

Har de kvar sin Ebbot-öl?

Vet ej.

1 gillning

Halloween :jack_o_lantern: Camping med kidsen :ghost:

15 gillningar

Så mycket bättre, öl och whiskey glass :ok_hand:t2:

8 gillningar

Borde heta: Så mycket sämre. :rofl::rofl:

1 gillning

Älskar programmet!

Men hälften av deltagarna har väl inte direkt någon låtskatt att gräva i? Första säsongerna var ju bra men tycker det blir mer & mer okända artister. Tanken var väl att de skulle tolka låtar som de kände igen?

1 gillning

På uppdrag, lite dimmigt.

4 gillningar

En @xms67 :smile:

3 gillningar