Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Tyvärr är inte roaming särskilt bra på wifi då det huvudsakligen är klienten som bestämmer när den ska byta accesspunkt.
Det finns standarder som 802.11v, k och r som ska förbättra roaming men det hänger på hur bra de är implementerade i både klient och ap/controller.
Apple stödjer alla tre och har gjort det i några år. Unifi stödjer också alla tre och jag upplever att min telefon byter ap mycket snabbare än vad den gjorde med Orbin jag testade tidigare. Apples enheter är annars rätt sticky och håller sig kvar på en ”dålig” ap alldeles för länge.

2 gillningar

Tack så mycket, jag har inget med TV redaktionen att göra men uppskattar verkligen inlägg som dessa.

3 gillningar

Tittar i trädgården och min kära hustru har lagt ut sten. Blir tydligen till att gräva imorgon :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Det där att iPhone är lite ”sticky” kan jag uppleva på jobbet. Ibland inbillar jag mig att det hjälper att slå på flygplansläge och sedan slå av det igen, men det kan vara inbillning :wink:

Vi har totalt grillförbud på våra balkonger i vår Brf

2 gillningar

Precis vattnat trädgård och grönsakslandet, nu lite relax.

8 gillningar

8 gillningar

Nej, det kan nog hjälpa. Tvingar telefonen att söka efter trådlöst nät igen och då ansluter den till accesspunkten med bäst signal.
Edit: Enklare är nog att toggla wifi av och på.

Samma här.

1 gillning

Pizza på stranden i Visby.

bild

12 gillningar

Fantastiskt vy! Men var är pizzan? :laughing:

1 gillning

I magen såklart :sunglasses:

1 gillning

Blir du hungrig sen kan du ju alltid åka till Ljugarn och käka en raukmacka :v:

1 gillning

Jobbar lite, recenserar ett rätt ballt lås.

2 gillningar

Det är en sk. signal…:innocent::grin:

1 gillning

På promenad.

10 gillningar

Pussel nr två klar. Tog tre kvällar :blush:

8 gillningar

jäkligt tragiskt

1 gillning

gui!!!.. usch

3 gillningar

Vernazza! Magiskt ställe.

1 gillning