Vad dricker ni just nu?

Tametusan om jag inte hittade en ny ”to go” favorit, hej då galgbacken :wave:

4 gillningar

Vitt eller rött?
Min fru som har jobbat på bolaget tycker att det är lite pinsamt att jag köper dessa fast han är väldigt rolig. QR kod på flaskan till ett kul klipp. :smiley:

Jo, det smakar bra oxå. :+1:

2 gillningar

Var det inte Belgien som skickade hem körkortet när man kom i rätt ålder. Tror de höll på med det fram till 90 talet. Eller så är det en skröna? :blush:

Det har jag faktiskt aldrig hört tidigare. Men min bild av Belgien är att om det där stämmer så var det i Vallonien, inte i Flandern..:sunglasses:

Min fru kom hem med detta från bolaget. Nyhet.

Smakar oväntat nog rätt bra

Edit: smakar rätt bra första klunken men sedan så blev det som jag förväntade mig. Nej, tack, ett försök räcker :slight_smile:

3 gillningar

Vitt vin & reker🦐?

Jag kan inte fota mat så la inte upp något i mattråden. Men på allmän begäran..:sunglasses:



4 gillningar

Känns som ni att det var många år sedan man njöt av en Baileys.

4 gillningar

Den där tavlan!
Den vill jag ha!

1 gillning

Förra gången hela Europa var hotat på riktigt klev en lite kantstött och udda man fram. Det visade sig att han hade både mod och ord.

Tavlan eller affischen är nog köpt på war rom eller Churchill museet eller vad det heter.

Blev räkor och lite ostar här men var så hungrig att jag glömde fota :sweat_smile:

1 gillning

Negroni

8 gillningar

Strax rödvin :blush:, men första gången jag sett en glaskork. Är det nya standard @xms67?

Nix, men kul grej på just det vinet. Bra vin dessutom.

2 gillningar

5 gillningar

Ja precis i min smak. Har du gjort förfinad smak i Systembolaget appen. Jag fick typ 49 kr vin och min fru oerhört mycket dyrare :blush:

Bakewell Tart Sour.
Den var riktigt smarrig.:ok_hand:t3:

4 gillningar

Lite portionskontroll-vibb på det där glaset :laughing:

Mint Julep

5 gillningar