Vad dricker ni just nu? (2025)

Kan vara värd att pröva, dyr var den ju inte :slightly_smiling_face:

Inget spekakulärt, men klart godkänt för att vara en fulöl. Jag uppskattar att det är en 33a också, tror den hade varit tråkig att dricka en halvliter av på en gång.

2 gillningar

Lite blek, men rätt god.

1 gillning

Fick ett naturvin av morsan som de inte gillade, är verkligen inget fan av det heller och det var tyvärr inte någon höjdare. Jävligt surt med en bismak av hage. Galenskap att de kan ta över 200 spänn för en flaska.


2 gillningar

Ser direkt osmakligt ut. :rofl:

"Smells of apricot, cured meat, sea water and sherry."

1 gillning

Hage låter ändå tilltalande för mig. Men jag gillar ju rödvin som smakar svettig hästsadel med en touch av hästrumpa och ladugård..:yum:

3 gillningar

Gillar du naturvin? När jag i Frankrike hos syrran förra året så släpade hon med mig till flera vinbarer och alla körde stenhårt på naturvin. Jag hittade något enstaka som var ok men har generellt svårt för smaken då det knappt smakar vin, känns som något helt annat.

Jag har bara smakat ett par gånger och inget jag uppskattat.

1 gillning

Är inte ett stort fan av naturvin heller men tänker att man behöver re-kalibrera sig och inte förvänta sig vin. Lite samma sak med suröl för mig, det är rätt gott men tycker knappast att det är öl.

1 gillning

Inte ett inlägg här på fem dagar, har alla gått och blivit nykterister? Ska man behöva göra en orosanmälan?

Jag är ensam med barnen ikväll då frugan ska ut på stan. Preppat barnens nya favorit, pinsa och medans ugnen ska upp i 240 härliga grader parkerar jag mig med ett italienskt vin och lite starka ostbågar. Sen efter middagen vankas det filmmys med barnen.

5 gillningar

Nejdå. Premiär i uterummet. Tog ingen bild. Men nu rötjut inomhus :blush:
Skål

4 gillningar

Skål! :tada:

1 gillning

Har inte varit så här nykter på mången dag..:sunglasses::sweat_smile:. Ja, bortsett från onsdagen då..:joy:

Men sitter här med tomma glas. Redbull och vodkagroggen är slut och ingen bild blev det. Men får bidra här snart med nästa kulinariska dryck..:sunglasses:

2 gillningar

Underbart! Man blir ju orolig nästan! Jag köpte något hemskt idag, som jag tror kommer smaka otroligt otrevligt.

4 gillningar

En tysk lager. Blir inte så mycket bättre.

3 gillningar

Kanske öppnar en öl när barnen somnat. Strax somnar lilleman. Frågan är om storebror eller jag somnar först :joy:

1 gillning

En STOR isbit i ett whiskeyglas så funkar den alldeles utmärkt i brist på annat :ok_hand: Jag tror jag har nämnt tidigare i den här tråden att JD & Coke hade de på tapp i Australien när jag var där för en herrans massa år sedan :joy:

2 gillningar

Jameson cola färdigblandad tyckte jag var helt ok.

1 gillning

En väldigt speciell tid..:heart_eyes::sweat_smile:

Jag var på en liten middag en gång där vi var tre familjer med barn i typ 1,5-2-årsåldern. Vi tre pappor tog nattningen. Ingen av oss vaknade förrän lätt berusade mammor ville åka hem..:sweat_smile:

Haha har varit med om exakt samma :joy:

1 gillning