Vad dricker ni just nu? (2025)

3 gillningar

Du höll dig vaken :ok_hand::tada:

1 gillning

Den smakade fasiken som en riktig jack & coke, lite svagare än vad man är van vid men rätt gött faktiskt!

3 gillningar

Med nöd och näppe :sweat_smile:

1 gillning

Mitt lilla barn köpte kaffe till pappsen, från Prag detta.

7 gillningar

Låt dem inte stå i barnhöjd i kylen bara. Barnen blev ju såklart intresserade när vi hade dem hemma, stor risk att nån smyger fram när vuxna inte tittar, för att smaka :sweat_smile:

drunk child GIF

3 gillningar


I väntan på öl får det bli en svindyr Cherry Coke från Selecta.

5 gillningar

Efter en dag med trädgårdsarbete
Blev det både GT och bild på densamma i uterummet :blush:
Skål

4 gillningar

Underbar kortfilm gifen refererar till. :sweat_smile:

Råkade ut för en alkoholrelaterad incident som barn. Ville ha saft och blev hänvisad en flaska av mamma. Hällde upp ett glas, smakade och gnällde till morsan att det inte var gott varpå hon replikerade något i stil med "var inte så kinkig nu" och insisterade på att jag skulle dricka upp.

Saften jag var spekulant på var hemmagjord svartvinbärssaft som var tappad på gamla vinflaskor. Saften jag faktiskt drack, visade det sig i det här fallet, kom inte från en före detta vinflaska utan från en vinflaska som fortfarande var vinflaska. Vilket morsan upptäckte en stund senare. :joy:

3 gillningar

2 gillningar


Fick en whiskey av polaren, denna var riktigt bra :ok_hand: nåt som @xms67 testat?

3 gillningar

Ja Las Palmas måste alla se om man missat den, ett mästerverk :grinning:


Ardbeg

3 gillningar

2 gillningar

Whiskey är inte riktigt min grej så den har jag inte testat. Var den bra?

Jättegod :grinning:

1 gillning

5 gillningar

Skål då!

5 gillningar

4,2% räknas nästan som alkoholfri :flushed:

Idag höll jag mig inte vaken :sweat_smile:

1 gillning