Vad dricker ni just nu? (2024)

Kungligt många BW’s för dig på sistone. Du har inte köpt dem på B&W hoppas jag :sweat_smile:

Hehe, inga från vara sig B&W eller bakluckan på en bil..:sweat_smile:. Jag får ofta ett ryck för BW och Stout/Porter över jul, tycker de är otroligt fina och tänker varje år att det här kan man ju göra hela året. Men det blir sällan så nu för tiden. Men nästa år så...

Förfest inför nyår.

3 gillningar

Fick man denna nu:


Och svaret på den får bli......

image

3 gillningar

Blev ett folieryck idag på Rhum Bologne Le Distillat som jag köpte på semestern.
En Rhum Agricole gjord på svart sockerrör och ABV på 70,2%. Sedan lagrad 18 månader i ståltank. Inte så imponerad av att dricka rent.
Dels lite för hög ABV och kort eftersmak.

Men gjorde sen en Ti-Punch på den med egen gjord syrup. Och det blev magiskt gott.
Det är ju i en Ti-Punch en sådan här rom gör sig bäst.


2 gillningar

kanske har missat de , men fick ”du” med dig mycket sprit hem då

Jag fick med mig 10 flaskor. Det är ju vikten som sätter begränsningen. :sweat_smile:

1 gillning

jo så e de ju , hoppas du fick med dig några som inte finnes här hemma

Av det jag köpte finns inget att köpa i Sverige.

1 gillning

3 gillningar

Nu välkomstbubbel.

3 gillningar

Detta var vår fördrink :blush:

2 gillningar

En rioja till torsken

2 gillningar

Bubbel mellan för- och varmrätt.

1 gillning

Till varmrätten.

2 gillningar

3 gillningar

Snart dessert.

2 gillningar

9 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Vad dricker ni just nu?