Nu har nog herr XMS smuttat lite väl långt ner i flaskan ![]()
![]()

Nu pratar vi riktigt genuin engelsk öl..
. Men skål..![]()
Haha, va fan, close enough! ![]()
Hade det varit för 100 år sen så hade du ju faktiskt haft rätt. Irland tillhörde ju Storbritannien fram till 1921 eller nåt sånt
Det sägs ju att Guinness don't travel, men som @mangebula säger, close enough ![]()
Ja, och efter två sådana förstår man Irländare och efter tre Skottar sägs det..![]()
Stängde locket på datorn och firar att man går på semester fram till 9 januari nu. Ska bli otroligt skönt efter ett par stressiga månader. I glaset har jag Niwakami, en japansk whiskey som är len men ändå lite lagom komplex i sina smaker.
Läste någon stans att Guinness fick idén och inspiration för ölet från ett lokalt bryggeri i Londons hamnkvarter.
Vilket var det? Så slipper vi göra samma misstag ![]()
Ja här får du hela historien ![]()
Min fru som är kostnär / keramiker hade vernissage i höstas. Då fick jag i uppgift att fixa vinet, gick jag till det lokala systembolaget och fråga, har ni ett bra vitt boxvin som passar ett vernissage. Det var succé. Skulle köpa samma idag. Varför har inte Systembolaget digitala kvitton till tex Kivra ![]()
Blev ju fullständigt misslyckande och Bulgarien borde gett en hint, men såg ju ut som den jag köpte då ![]()
PS Hon gör även bruksföremål om någon är intresserad ![]()
Klockan går och jag inser att det är dags för en Barley Wine. Även denna gång från USA. Som jag skrev tidigare föredrar jag BW från England. Den här är en bra ”Strong Ale” men inte en bra BW.
Gott vin..![]()
Kan behövas ett glas eller två efter julklappsfadäsen. ![]()











