Lite romprovning av tre lagrade Rhum Agricole från Rhum Bologne.![]()
ABV på 42-45% och en av dom gjord på svart sockerrör.
Ta med flaskan så blir det en fin kväll..![]()
![]()
Vänslas du fortfarande med det politiska vilddjuret, eller är det något annat på gång? ![]()
Den galenpannan sa jag upp bekantskapen med.
Hittade några gamla öl längs in i vinkällaren. Flera hade utgångsdatum i början av 2021 och de är köpta 2020 så löjligt kort tid för alkoholstarka öl.
Den här är en Barley Wine från USA och därmed till den amerikanska stilen vilket betyder mindre söt och mer humle. Jag föredrar den Brittiska stilen men den amerikanska är ändå en superfin ölstil.
Barley wine hette i slutet på 1800-talet Strong Ale och döptes om för att sälja mer och konkurrera med det allt mer populära Franska vinet. Idag tror jag de skulle tjäna på att byta tillbaka.
Bigfoot är riktigt bra ![]()
Bra ölmakare. Den här var lite för mycket humlig för min smak, men ändå högt betyg.
Den där får de servera på Utah Hockey Clubs matcher när de väl fått tummen ut och döpt om sig till Yetis ![]()
Hur var den? Jag gillar Sierra Nevada, men aldrig provat den där. Bigfoot som du drack häromdagen är ju fantastisk.
Det kan vara den godaste Stout jag testat. Helt perfekt balans mellan bränd, bitter och söt. Men absolut inte för mycket av något. Synd att den är på över 10%. Ska någon åka och köpa några till då de var i tillfälliga sortimentet.
Bigfoot var jag inte så imponerad av. Absolut inte dom Barley Wine. Fungerar som Strong Ale om det vore en kategori som fanns. Men denna är så mycket bättre än Bigfoot.
Sitter i transfern från flyget i London, tar ju rätt lång tid att köra igenom hela jävla staden har vi insett, men vår chaufför var snäll och lät oss proviantera lite innan vi drog iväg.. Men nu längtar vi efter en Guinness kan vi säga..
Ska åka till röda näsan idag jag med. Kanske måste plocka med mig en sån. Vad ligger den på i pris?
Ca 44kr
Någon som har tips på någon lite udda champange man kan ta med sig på nyår förresten? Känns lite tråkigt att köpa något man redan druckit, även om jag överväger Bollinger, som jag tycker är bland de bästa som finns.
Stella, probably the best English beer in the world..![]()
Haha, ja men lite så, vi höll i ett gäng Carlsberg först, men kände att vi behövde något lite mer exotiskt! ![]()







