Vad dricker ni just nu? (2023)

Man blir törstig varje gång man får se dina skapelser :slight_smile:

2 gillningar

Exakt, visst är det så..:sweat_smile:

En favorit i repris, kanske sista drinken i solen, vem vet :blush:

6 gillningar

Hann med en kall i solen innan den försvann bakom trädtopparna

7 gillningar

Negroni Week börjar nästa vecka. Jag tjuvstartar eller jag har nog kört på sen förra året.:sunglasses:

6 gillningar
1 gillning

Något mycket tråkigt hände nyss. All vanlig vodka var tydligen slut. Men, man vill ju hålla jämna steg med @Hakan_Ander :sunglasses::sweat_smile:

6 gillningar

RB vodka funkar om man inte har nån jäger :joy:

1 gillning

Där får du ett restips av mig.
Vi var där för några år sedan.

Herre gud. Jag gillar dig men när du gör så här vet jag hur jag skall hantera det. Du har en fin vodka så häller du Redbull i den.
Om du skall hålla jämn takt med mig hade varit bättre att dricka vodka som den är.:sunglasses:

1 gillning

Jag tänkte att det här måste ruska om dig. Du vet typ shaken but not stirred..:sweat_smile:. Valde mellan Redbull och vodka separat, men fredag är fredag..:laughing:

1 gillning

Jag tänkte precis samma sak..
satt och funderade på vilken whiskey han blandar med cola

2 gillningar

Whisky och cola eller ännu värre, rom och cola går fetbort. Man är ju ändå lite av en finsmakare innerst inne..:sunglasses::sweat_smile:

Rom och cola kan vara fantastiskt om man väljer rätt rom och rätt cola.

1 gillning

Det har jag då aldrig träffat på..:sunglasses:. Och försöker undvika risken att test något som påminner om ungdomen..:grin:

Mörk rom ?

Färgen på rom säger inte så mycket om smaken. Vill man snöa in på ämnet så finns det en del med rom Robban på youtube.

Men jag gillar t.ex plantations eller sailor jerrys rom med en klyfta lime som man klämmer ner i drinken innan man lägger ner den. Sedan brukar jag oftast använda cola zero till men det är ju helt personliga preferenser som avgör vad man gillar.

Gissar på att @Hakan_Ander kan göra världens bästa Cuba Libre. Upplys oss andra hur den skall göras! :blush:

Trodde man började sakna ungdomen ju äldre man blir :joy:

Jag skulle köra med en mörk rom av den engelska skolan som ligger på runt 50%. Typ denna som är en favorit.

Sedan min favoritkola från Franklin & Son.

6cl Rom
12cl cola
Pressa en halv lime i och sedan riva lite muskotnöt över. Mycket is!

Drink up!

4 gillningar