Vad dricker ni just nu? (2022)

Rooibos te.

1 gillning


Fredag igen

12 gillningar

Första fredagen efter långledigt är alltid lite extra skön tycker jag.

11 gillningar

Jetson och snyggt bord!

1 gillning

Vilket vin :slightly_smiling_face::+1:
Har du provat Grant Burge?
Hade en Grant Burge period med Ink, Cameron Vale och Shadrach som goto vin :slightly_smiling_face:

Nej, den har passerat min radar. Kan tänka mig att den är fin?

1 gillning

8 gillningar

Fanns för i systembolagets standard sortiment men är numrera beställning. Får nog köpa en :slightly_smiling_face:

Edit. Hade en Barossa valley period där jag snubblade på Grant Burge :slightly_smiling_face:

1 gillning

Finally Friday :beers:

7 gillningar

@xms67 Du som är en stor vinkännare. Då povade Barossa valley så testade jag även Peter Lehmann, något som du provat?

Nu ska vi inte överdriva mina vinkunskaper, men Peter Lehmann har jag ett gott öga till. Anser att de samt Penfold´s är de främsta masspruducenterna av vin. Båda har hög kvalitet på de viner som ligger runt 100 kr i Sverige och de har också mycket hög precision i sina dyrare viner. Jag är dock lite mer insatt i Penfold´s än PL. Vad gäller Penfold’s kan jag ofta rekommendera specifika viner, medan PL brukar jag tryggt säga att vet du inte riktigt vad du ska köpa, ta en PL i det prisläge som passar dig. Gillar du PL?

1 gillning

min absoluta favorit ikväll

9 gillningar


Glöggsuris med rökt ost till.

10 gillningar

Den är bra. Extremt bra.

1 gillning

Vad tyckte du om ölen?

Den var riktigt bra.

1 gillning

Okej, men i mina ögon har du höga kunskaper om vin :blush:

Hade en period med vin från Barossa men inte mer än det systembolaget kunde få tag i. PL har jag provat Portrait som är bra och The Barossan som jag har för mig jag tyckte var kanon. Penfolds är det ju Koonunga Hill som du pratat om och Penfolds Kalimna Bin 28 som är en favorit. Grant Burge var det Cameron Vale som jag fastnade för och provade även Ink och flaggskepp Shadrach. Ser att Grant Burge har färre viner nu på systembolaget. Något tips från Barossa som jag missat :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag gillar den också. Bra kombo med öl & glögg.

1 gillning

Yep, de har fått till en riktigt fin balans i smaken mellan suröl och glögg

Japp, tur man inte hade så många hemma, då hade man lätt fyllnat till.

1 gillning