Vad dricker ni just nu? (2022)


Testar mig igenom mitt nya barskåp (på kontoret) ikväll

16 gillningar

Kan meddela att man blir full på La national 2017 också. :star::star::star::star::star:

4 gillningar

Du menar i klarspråk: Inte färdig öl och jävligt färdig ost? :joy::joy::joy:

Det där är väl medicinskåpet :wink:

1 gillning

Jaså du har barskåpet på jobbet?

Jag trodde bara du körde luktsalt efter att du hade presenterat fakturan. :joy::joy::joy:

:joy: haha!
Ja måste säga att jag nog är alldeles för billig! Har väldigt sällan folk som inte betalar fakturorna

Det behöver inte betyda att man är billig utan mer respektingivande. :joy::joy:

Inte färdig öl?

Var det inte så att surölen kom till en gång i tiden som inte färdig eller misslyckad, vill minnas jag läst det någonstans.

Kan nog vara att det var misslyckad. När man brygger öl så vill man absolut inte ha bakterier i ölen men med suröl så tillsätter man det medvetet för att få ölen att surna. Ska göras i början av bryggprocessen genom att man häller i laktobakterier i vörten. När ölen har surnat tillräckligt mycket så dödar man bakterierna genom att koka vörten.

Liten miss här hemma. Igår öppnade vi ett riktigt fint bubbel, mest bara för att. Idag hade vi något att fira och då fick en likadan flaska öppnas. Men det finns väl egentligen inget att klaga på när man dricker superchampagne två dagar i rad?

11 gillningar

Snart iaf…. Testar förslag från @xms67

9 gillningar

Oväntad god riesling.

5 gillningar

Du blir inte besviken han har bra smak :blush:

1 gillning

Yes. I know. Även provat Tamaral…… grymt bra!

1 gillning

Pinne och en öl efter alldeles för många timmar i Täby C.

7 gillningar

Men du får lufta den innan lite :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Är öppnad :wink:

1 gillning

Kul, ska bli intressant att hör vad dy tycker. Ska du ha den till mat?

Tyckte det var riktigt bra! Jag drack det utan mat men frugan skulle äta så provade även till mat och det var riktigt bra då med! Kommer absolut köpas fler ggr!

Tamaral står dock som vinnare för mig, det var RIKTIGT fint.

1 gillning